پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

معشيت ۱۹ هزار خانوار در چهارمحال و بختياري با اجراي پروژه بهشت‌آباد تحت تأثير قرار مي‌گيرد

کد خبر: 103766 تاریخ انتشار: 1399/02/16
نمایش: 2198
اخبار
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري۱۶ ارديبهشت در شوراي اطلاع‌رساني چهارمحال و بختياري با بيان اينکه در سال ۹۸ اين استان چالش‌هاي متعددي را پشت سر گذاشته است، اظهار کرد: خوشبختانه در سيل فروردين‌ماه با وجود اينکه شهرستان کوهرنگ پربارش‌ترين نقطه در کشور بود با مديريت استاندار و اعضاي شوراي مديريت بحران هيچ خسارت جاني در اين استان رخ نداد.
جعفر مرداني در ادامه با اشاره به اجراي تونل بهشت‌آباد در چهارمحال و بختياري، توضيح داد: با آغاز فعاليت مجدد احداث تونل بهشت‌آباد در استان مجاور مکاتبات بسياري براي پيگيري اين موضوع توسط استاندار، مسئولان مربوطه،نمايندگان و اعضاي شوراي تأمين انجام شد و مراتب اعتراض مردم به وزير نيرو، معاون رئيس جمهور و وزير جهادکشاورزي رسانده شد.

مرداني ، خاطرنشان کرد: طبق برآوردهاي کارشناسان استان اصفهان تا سال ۱۴۲۰ با پيش‌بيني جمعيتي حدود ۶.۵ ميليون نفر نيازي به تأمين آب از طريق اين تونل ندارد و مي‌تواند آب شرب مورد نياز خود را از طريق زاينده‌رود تأمين کند.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري ادامه داد: با اجراي تونل بهشت‌آباد معيشت حدود ۱۹ هزار خانوار در معرض خطر قرار مي‌گيرد و بسياري از چشمه‌ها و قنات‌ها نيز خشک مي‌شود.

وي از تشکيل يک کميته فني و حقوقي در چهارمحال و بختياري براي پيگيري مسئله بهشت‌آباد خبر  داد و گفت: وحدت مردم و مسئولان نتيجه بسيار خوبي در پيشبرد پيگيري‌ها دارد، بسياري از افراد به دنبال اختلاف‌افکني بين مردم و مسئولان در حوزه آب هستند تا از اين طريق به هدف خود برسند.

مرداني با تأکيد بر اينکه پروژه انتقال آب بهشت‌آباد ارزيابي زيست‌محيطي ندارد، تصريح کرد: تا زماني که مشکلات زيست  و اجتماعي محيطي بهشت‌آباد برطرف نشود، اين پروژه بايد متوقف شود.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري در ادامه جلسه در خصوص برگزاري انتخابات مجلس شوراي اسلامي در استان، يادآور شد: باوجود تمام تمهيدات و تبليغات دشمنان مردم پاي صندوق‌هاي رأي آمدند، مشارکت مردم در استان حدود ۵۲.۲۳ درصد بود.

وي با اشاره به شيوع کرونا ويروس در کشور، عنوان کرد: در روزهاي اخير شاهد بالا رفتن آمار مبتلايان به اين ويروس در استان هستيم که طبق گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد علت اين مسئله نشست و برخاست‌هاي خانوادگي است از مردم درخواست مي‌شود هم چنان در خانه بمانند و در نشست‌هاي خانوادگي شرکت نکنند.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري اظهار کرد: نياز است يک اتاق فکر براي بحث اطلاع‌رساني در استان تشکيل شود تا بتوان مقابل هجمه‌هاي رسانه‌اي دشمنان را براي تزريق نااميدي بگيريم و رصد فضاي مجازي نيز در دستور کار قرار بگيرد.

وي در پايان با اشاره به اينکه در حال حاضر کرونا ويروس و مسئله آب بزرگترين چالش در چهارمحال و بختياري است، خاطرنشان کرد:  مسائل و مشکلات بيمه‌اي خبرنگاراني که در ايام شيوع کرونا ويروس دچار آسيب شده‌اند بايد از طريق اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامي و سازمان تأمين اجتماعي پيگيري شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07