پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

تسهيلات پرداختي توسط بانک‌ها در سامانه بهين‌ياب ثبت شود

کد خبر: 103783 تاریخ انتشار: 1399/02/20
نمایش: 2000
اخبار
معاون امور اقتصادي استاندار چهارمحال و بختياري گفت: تسهيلات پرداختي اشتغال روستايي و عشايري و تبصره ۱۸ در سال ۹۸، بايد ظرف مدت يک‌هفته توسط بانک‌ها در سامانه بهين‌ياب ثبت شود.

الله‌کرم نصيري ۲۰ ارديبهشت‌ماه در جلسه بررسي تسهيلات توليد و اشتغالزايي با اشاره به جلسه اقتصاد مقاومتي چهارمحال و بختياري با رئيس سازمان برنامه و بودجه کشور به صورت ويدئو کنفرانس در چند روز اخير، اظهار کرد: در اين جلسه گزارشي از روند وضعيت جذب تسهيلات روستايي و عشايري و تبصره ۱۸ ارائه شد که رضايت‌بخش نبود.

معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار چهارمحال و بختياري خاطرنشان کرد: طبق بررسي‌هاي صورت گرفته تسهيلات پرداخت شده توسط بانک‌ها و دستگاه‌هاي اجرايي در سامانه بهين‌ياب ثبت نشده است و اختلاف آماري به همين علت است، بنابراين علت کندي کار در جذب تسهيلات و عدم ثبت در اين  سامانه بايد به سرعت مورد بررسي قرار بگيرد.

وي اضافه کرد: نياز است کارگروهي براي بررسي اين ناهماهنگي ميان دستگاه‌هاي اجرايي و بانک‌ها تشکيل شود و کارشناس مربوطه به بانک‌ها مراجعه و روند ثبت تسهيلات پرداخت شده را تا يک هفته آينده بررسي کند.

نصيري با بيان اينکه طبق آمارهاي ثبت شده کمتر از ۸ درصد از ۱۵۶ فقره طرح‌هاي مصوب در ستاد تسهيل توسط بانک‌ها پرداخت شده است، عنوان کرد: علت عدم پرداخت يا ثبت در سامانه توسط بانک‌هاي عامل بايد ظرف يک‌هفته بررسي و انجام شود.

معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار چهارمحال و بختياري گفت: سهم جهادکشاورزي از تسهيلات تبصره ۱۸ حدود ۱۱۴ ميليارد تومان بوده است که از اين مقدار تنها ۵۱ ميليارد تومان به متقاضيان پرداخت شده است، علت عدم جذب و مشکلات بايد در کارگروهي بررسي شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07