پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

چهارمحال و بختياري آمادگي پذيرش مسافر را ندارد.

کد خبر: 133819 تاریخ انتشار: 1399/02/29
نمایش: 2682
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري ۲۹ ارديبهشت‌ماه در ستاد پيشگيري و مبارزه با کرونا در چهارمحال و بختياري با بيان اينکه وضعيت استان‌هاي خوزستان و لرستان که هم‌مرز با استان هستند قرمز اعلام شده است، اظهار کرد: ورود مسافر از اين استان‌ها در روزهاي آينده موجب نگراني مردم و سيستم بهداشتي درماني چهارمحال و بختياري شده است.
اقبال عباسي با تاکيد بر اينکه اين استان در هفته‌هاي آينده آمادگي پذيرايي از مهمانان از استان‌هاي مجاور به خصوص لرستان و خوزستان را ندارد، عنوان کرد: تمام مراکز گردشگري، تفريحي و توريستي استان تعطيل است و هيچ‌گونه خدماتي به مسافران و گردشگران ارائه نمي‌شود.

وي خاطرنشان کرد: در هفته آينده فرمانداران در ورودي‌هاي چهارمحال و بختياري ايست و بازرسي مستقر کنند و خودروهاي ورودي به استان غربالگري شوند.

عباسي در خصوص برپايي چادر در پارک‌ها و اتراق گردشگران در فضاهاي سبز، يادآور شد: شهرداري‌ها متولي اين مکان‌ها هستند و نبايد اجازه دهند در اين مکان‌ها تجمعي صورت بگيرد، برپايي چادر و اسکان در بوستان‌ها و فضاهاي سبز در شهرها و روستاها ممنوع است.

استاندار چهارمحال و بختياري اضافه کرد: همچنين نبايد اجازه دهيم مسافران و گردشگران در منازل مسکوني و محل‌هاي اسکان غيررسمي توسط اشخاص سکونت داده شود، اداره اماکن نيروي انتظامي بر اين مسئله نظارت کند.

وي  با اشاره به گزارشاتي مبني بر تجمع افراد در آرامستان‌ شهرکرد براي مراسمات تشييع و تدفين اموات، گفت: شهرداري شهرکرد متولي آرامستان است و بايد بر رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي نظارت کند.

عباسي در ادامه در خصوص کمک به اقشار آسيب‌ديده از کرونا، افزود: به آسيب‌ديدگان از کرونا ويروس به ۲ طريق تسهيلات دولتي و از طريق کمک‌هاي مومنانه و مواسات مورد حمايت قرار مي‌گيرند.

استاندار چهارمحال و بختياري تأکيد کرد: خبرنگاران خبرگزاري‌ها و صدا و سيما از اقشاري بودند که در ايام شيوع کرونا ويروس در کنار مسئولان و مديران بودند و در حيطه اطلاع‌رساني و آگاه‌سازي تلاش‌هاي بسياري را انجام دادند، اما زحمات آن‌ها آن‌گونه که بايد مورد توجه قرار نگرفت، خبرنگاران نيز بايد جزو مشاغل آسيب‌ديده از کرونا قرار بگيرند.

وي در ادامه در خصوص نظارت بر بازار، عنوان کرد: به نظر مي‌رسد نظارت بر قيمت‌ها و پروتکل‌هاي بهداشتي کمرنگ شده است، سازمان صمت، تعزيرات، اتاق اصناف و مرکز بهداشت بايد نظارت‌ها در اين حيطه را تشديد کنند، مي‌توانند از ظرفيت ساير دستگاه‌ها نيز استفاده کنند.

عباسي در پايان تأکيد کرد: گزارش روزانه بازرسي از بازار توسط اکيپ‌هاي نظارتي به دبيرخانه ستاد پيشگري و مقابله با کرونا ارسال شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07