پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

يکهزار ميليارد تومان تسهيلات اشتغالزايي در چهارمحال و بختياري جذب شد

کد خبر: 143954 تاریخ انتشار: 1399/03/26
نمایش: 4373
اخبار
معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار چهارمحال و بختياري گفت: يکهزار ميليارد تومان تسهيلات اشتغالزايي در قالب طرح‌هاي اشتغال پايدار روستايي و عشايري، مشاغل خانگي، اشتغال فراگير و ساير طرح‌هاي اشتغالزايي در استان جذب شد.
الله‌کرم نصيري روز دوشنبه در آيين معارفه مديرکل جديد فني و حرفه‌اي اين استان افزود: جذب اين تسهيلات در رونق اشتغال، کاهش نرخ بيکاري و رونق توليد در استان نقش موثري داشته به نحوي که چهارمحال و بختياري جزو پنج استان برتر کشور در کاهش نرخ بيکاري معرفي شده است.

وي ادامه داد: نرخ بيکاري استان در ۲ سال اخير ۵.۵ درصد و طي يکسال اخير ۲.۱ درصد کاهش داشته است.

نصيري، ارائه آموزش‌هاي تخصصي و مهارت‌آموزي را از مهمترين راهکارهاي مهار نرخ بيکاري دانست و گفت: بيکاري در بين افرادي که آموزش‌هاي تخصصي فراگرفته‌اند کمتر ديده مي‌شود.

معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار چهارمحال و بختياري ادامه داد: يکي از مهمترين زيرساخت‌هاي رونق اشتغال، آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي است و بايد به اين مهم بيش از پيش پرداخته شود.

نصيري، تقويت شوراي مهارت را از ضروريات حوزه فني و حرفه‌اي در استان دانست و افزود: شوراي مهارت به رياست استاندار و حضور دستگاه‌هاي متولي حوزه اشتغال مي‌تواند در تحقق شعار سال تاثير بسياري داشته باشد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07