پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

سالم‌سازي محيط براي حفظ سلامت دانش‌آموزان به صورت ويژه انجام شود

کد خبر: 154283 تاریخ انتشار: 1399/05/28
نمایش: 1872
اخبار
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري گفت: سالم‌سازي محيط و رعايت‌ پروتکل‌هاي بهداشتي بايد به صورت ويژه براي حفظ سلامت دانش‌آموزان انجام شود، همچنين تهيه ماسک و مواد ضدعفوني در اولويت باشد.
جعفر مرداني ۲۸ مردادماه در شوراي آموزش و پرورش چهارمحال و بختياري با حضور معاون وزير آموزش و پرورش  با تاکيد بر اينکه تقويت زيرساخت‌هاي آموزش مجازي و حل مشکلات موجود در اين حوزه در ايام کرونا يکي از مهم‌ترين دغدغه‌هاي مسئولان است، اظهار کرد: بايد نگاه در مجموعه آموزش و پرورش کلان و سرمايه‌اي باشد، بنابراين در گام اول بايد مسائل و مشکلات اين حوزه به صورت محلي و منطقه‌اي شناسايي شود.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري در خصوص تبعات کم‌تحرکي و ايجاد اضافه‌وزن در دانش‌آموزان، بيان کرد: در سند تحول بنيادين آموزش و پرورش بايد به مسئله سلامت و تربيت‌بدني توجه ويژه صورت بگيرد، در مناطق مختلف چهارمحال و بختياري برخي از دانش‌آموزان با فقر حرکتي و چاقي و در برخي مناطق به علت محروميت تعدادي از دانش‌آموزان با مشکل سو تغذيه مواجه هستند، بنابراين براي هرکدام از اين مسائل نيازمند برنامه‌ريزي جداگانه هستيم.

وي در خصوص پويش تبلت رايگان براي دانش‌آموزان محروم از آموزش مجازي به‌علت فقر مالي خانوارها، عنوان کرد: مي‌توان از ‌ظرفيت خيرين و سازمان‌هاي مردم نهاد نيز استفاده کرد.

مرداني افزود: همچنين کارگروهي براي شناسايي، جذب و نگهداشت دانش‌آموزان بازمانده از تحصيل در استان تشکيل و مسائل مربوط به اين مسائل با همکاري دستگاه‌هاي متولي از جمله بهزيستي و اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعي پيگيري شود تا اين دانش‌آموزان هر چه سريعتر به چرخه تحصيل برگردند.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري در خصوص بازگشايي مدارس، تاکيد کرد: در تمامي مراحل پيشگيري و مقابله با کرونا اولويت حفظ سلامتي مردم و به ويژه دانش‌آموزان است، بنابراين طبق دستورالعمل بازگشايي مدارس ۳ سناريو براي وضعيت سفيد، قرمز و زرد به صورت دقيق طراحي شده است.

وي افزود: بنابراين در صورت تداوم تعطيلي مدارس و آموزش‌هاي مجازي نياز است زيرساخت‌هاي لازم براي آموزش مجازي در مدارس توسط شرکت مخابرات و زير ساخت بايد فراهم شود.

مرداني در پايان خاطرنشان کرد: سالم‌سازي محيط و رعايت‌ پروتکل‌هاي بهداشتي بايد به صورت ويژه براي حفظ سلامت دانش‌آموزان انجام شود، همچنين تهيه ماسک و مواد ضدعفوني در اولويت باشد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07