پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

درخواست استاندار چهارمحال و بختياري از ستاد کرونا براي تعويق در بازگشايي مدارس

کد خبر: 154438 تاریخ انتشار: 1399/06/16
نمایش: 3171
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه نامه‌اي براي تاخير در بازگشايي مدارس به دليل وضعيت صعودي شيوع ويروس کرونا در استان به دبيرخانه ستاد ملي مبارزه با ويروس کرونا ارسال مي‌شود گفت: تا وصول نتيجه از ستاد ملي، روند آموزش در چارچوب اعلام شده انجام خواهد شد.
اقبال عباسي ۱۶ شهريورماه در جلسه ستاد استاني پيشگيري و مقابله با کرونا در چهارمحال و بختياري با  تاکيد بر اينکه در بازگشايي مدارس تابع تصميميات ستاد ملي کرونا هستيم، اظهار کرد: طبق آمار موجود در کشور جمعيت دانش‌آموزي مدارس متفاوت است و برخي از مدارس تعداد دانش‌آموزان کمي دارند، بنابراين نمي‌توان براي روند آموزش به صورت حضوري و مجازي در کشور يک نسخه واحد ارائه کرد.

استاندار چهارمحال و بختياري ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر دسترسي به محتواي آموزشي از روش‌هاي حضوري، غيرحضوري و مجازي امکانپذير است و دانش‌آموزان مي‌توانند از طريق شبکه‌هاي آموزشي و فضاي مجازي آموزش‌هاي درسي را دريافت کنند، اما در قبال افرادي که تمايل به آموزش حضوري دارند مسئول هستيم و بايد به آن‌ها خدمات آموزشي ارانه دهيم.

وي با بيان اينکه براي تعويق در بازگشايي مدارس درخواستي تنظيم و به ستاد مقابله با کروناي کشور ارسال مي‌شود، گفت: اين مسئله باتوجه به شرايط استان و دغدغه مسئولان دانشگاه علوم پزشکي انجام مي‌شود، اما بنا بر مصلحت مي‌توان در برخي از شهرها و روستاها که آمار ابتلا بالا است تعطيلي را به صورت موردي انجام داد.

عباسي تاکيد کرد: با بازگشايي خوابگاه‌هاي مدارس شبانه‌روزي مخالف هستيم و به نظر مي‌رسد بايد براي اين مسئله در يک زمان مناسب‌تر تصميم‌گيري کرد.

استاندار چهارمحال و بختياري با تاکيد  بر حمايت همه‌جانبه از آموزش و پرورش در امر بازگشايي مدارس، عنوان کرد: نظارت بر رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي در تمامي مدارس بايد تشديد و روزانه نتايج اين گزارشات به مديران آموزش و پرورش و فرمانداران اعلام شود تا در صورت رعايت نشدن ضوابط بهداشتي با اين افراد برخورد شود.

وي در ادامه با تاکيد بر نظارت بيشتر بر سيستم حمل و نقل عمومي و سرويس مدارس، افزود: اين مسئله همواره يکي از مطالبات مردمي بوده است، بنابراين در ايام بازگشايي مدارس بر رعايت پروتکل‌ها در وسايل حمل و نقل عمومي نظارت بيش‌تري شود.

عباسي خاطرنشان کرد: بايد بعد از بازگشايي مدارس شرايط بررسي شود، زيرا سلامت مردم و دانش‌آموزان براي ما اولويت است.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07