پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختياري: تعطيلي نهادها بدون مجوز ستاد کرونا ممنوع است

کد خبر: 154455 تاریخ انتشار: 1399/06/23
نمایش: 3124
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: اعلام تعطيلي، پلمب و اعمال محدوديت در رابطه با ويروس کرونا بايد با تصميم ستاد کروناي ملي و استاني باشد.
اقبال عباسي ۲۳ شهريورماه در جلسه ستاد استاني مديريت بيماري کرونا در چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه در جلسه آينده بايد گزارشي از وضعيت رعايت پروتکل‌ها و نحوه خدمات‌دهي از بيمارستان‌ها، داروخانه‌ها و مطب‌ها ارائه شود، اظهار کرد: پروتکل‌هاي بهداشتي بايد در اين مراکز بيش‌تر از ساير مکان‌ها رعايت شود.

وي در ادامه با بيان اينکه بايد پيش‌بيني‌هاي لازم براي پيک‌هاي بعدي شيوع کرونا در فصول سرد سال انجام بگيرد، يادآور شد: براي جلوگيري از ازدحام و خدمات‌رساني بهتر به بيماران در کلينيک امام علي(ع) شهرکرد مي‌توان از ظرفيت ساختمان همجوار اين کلينيک که متعلق به هلال‌احمر است، استفاده کرد،و بايد در اين رابطه هماهنگي‌هاي لازم انجام شود

وي در خصوص فعاليت مدارس در مناطق مختلف استان نيز گفت: حضور در مدارس از همان زمان بازگشايي اختياري اعلام شد اما تمامي مدارس موظف هستند با ارائه خدمات مناسب از جمله حضور به موقع و منظم معلمان و رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي در خدمت آموزش حضوري دانش‌آموزان باشند.

عباسي تصريح کرد: با توجه به شرايط خاص دانش‌آموزان استثنايي کميته‌اي متشکل از شوراي مدرسه، مديرآموزش و پرورش شهرستان، فرماندار و نماينده دانشگاه علوم پزشکي تشکيل و با سرکشي از روند فعاليت و نحوه رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي در اين مدارس در خصوص آموزش حضوري يا مجازي اين دانش‌آموزان تعيين تکليف کنند.

استاندار چهارمحال و بختياري، برگزاري نماز جمعه در استان را منوط به اعلام نظر دانشگاه علوم پزشکي دانست و گفت: بر اساس شرايط موجود و اعلام نظر دانشگاه علوم پزشکي چنانچه برگزاري نماز جمعه در مناطق قرمز استان امکانپذير نيست اين نظر به دفتر سياستگذاري ائمه جمعه استان اعلام شود.

عباسي با تاکيد بر مديريت فضاي مجازي در خصوص شايعات پيرامون ويروس کرونا و تصميمات گرفته شده در ستاد کرونا، اظهار داشت: کميته رصد فضاي مجازي با هدف تبيين صحيح تصميمات گرفته شده و خنثي کردن اخبار نادرست در دانشگاه علوم پزشکي تشکيل شود و در اين ميان از ظرفيت پليس فتا نيز مي‌توان استفاده کرد.

وي با بيان اينکه طبق گزارش ارائه شده از سوي آموزش و پرورش تعداد دانش‌آموزان ثبت‌نام شده در کلاس اول دبستان حدود ۳۶ درصد بيش‌تر از آمار پيش‌بيني شده است، عنوان کرد: بايد گزارش دقيقي از اين موضوع در جلسه آينده ستادکرونا و شوراي آموزش و پرورش ارائه شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07