پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
با حضور استاندار چهارمحال و بختياري

حل مشکل مردم روستاي شيخ‌شبان در دستور کار شوراي حفظ حقوق بيت‌المال قرار گرفت

کد خبر: 154464 تاریخ انتشار: 1399/06/25
نمایش: 3210
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: براي حل مشکل مردم روستاي شيخ‌شبان وظايف و اختيارات دستگاه‌هاي اجرايي در صورتجلسه‌اي مشخص شود تا اگر دستگاهي در انجام وظايف محوله کوتاهي کرد بتوان مدير دستگاه مربوطه را بابت کاهلي مورد بازخواست قرار داد.
استاندار چهارمحال و بختياري  ۲۵ شهريورماه در جلسه شوراي حفط حقوق بيت‌المال استان به منظور رسيدگي به مشکلات روستاي شيخ‌شبان در راستاي دستور رئيس قوه قضائيه براي حل مشکلات مردم اين روستا، اظهار کرد: پس از بررسي‌هاي صورت گرفته در هفته اخير و استعلام از دستگاه‌هاي اجرايي مشخص شد اقدامات خوبي براي حل مشکل مردم انجام شده است، اما متاسفانه مردم از کم و کيف اين اقدامات مطلع نبودند.

اقبال عباسي با تاکيد بر اينکه رضايتمندي مردم بايد در اولويت قرار بگيرد، گفت: يکي از مهم‌ترين وظايف شوراي حفظ حقوق بيت‌المال، حفظ و حراست از بيت‌المال و حقوق عامه مردم است، افرادي که مسئول حفظ بيت‌المال هستند بايد حقوق مردم را نيز در نظر بگيرند و تمام توان خود را در اين راستا بکار بگيرند.

وي در ادامه  عنوان کرد: براي حل مشکل مردم روستاي شيخ‌شبان وظايف و اختيارات دستگاه‌هاي اجرايي در صورتجلسه‌اي مشخص شود تا اگر دستگاهي در انجام وظايف محوله کوتاهي کرد بتوان مدير دستگاه مربوطه را بابت کاهلي مورد بازخواست قرار داد.

عباسي افزود: همچنين در اين صوزتجلسه قيد شود که وظايف محوله در اختيارات مدير دستگاه اجرايي قرار دارد و يا بايد از مقامات مافوق در وزارتخانه مورد پيگيري قرار بگيرد، برخي از مسائل اين روستا  و يا ساير مسائل نياز به مصوبه شوراي عالي آب و يا جلسه ملي حفاظت از محيط‌زيست دارد.

استاندار چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: اگر مدير دستگاه اجرايي توان پيگيري مصوبات را از وزاتخانه مربوطه ندارد، اين موضوع را اطلاع دهد تا از طريق استانداري و مجمع نمايندگان مورد پيگيري قرار بگيرد.

وي با اشاره به اينکه احکام صادره از سوي قضات بايد به سرعت اجرا شود، عنوان کرد: بايد اقدامات لازم براي آزادسازي اراضي روستاي شيخ‌شبان که از نظر زيست‌محيطي خطري براي گونه‌هاي جانوري و گياهي ندارد در دستور کار قرار بگيرد.

عباسي يادآور شد: مصوبات جلسات شوراي حفظ حقوق بيت‌المال در خصوص روستاي شيخ‌شبان بدون کم و کاست توسط نماينده اين روستا به اطلاع مردم رسانده شود تا مردم در روند امور قرار بگيرند، همچنين مصوبات به صورت جمع‌بندي براي رئيس قوه قضائيه ارسال شود و يک نماينده از استانداري چهارمحال و بختياري نيز موضوعات مرتبط با اين جلسه را به همراه نماينده دادگستري و مديران دستگاه اجرايي پيگيري کند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07