پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
معاون هماهنگي امور عمراني استاندار:

پيشرفت فيزيکي طرح آبرساني بن به بروجن به بيش از ۷۰ درصد رسيد

کد خبر: 155432 تاریخ انتشار: 1399/11/28
نمایش: 2364
اخبار
️معاون هماهنگي امور عمراني استاندار چهارمحال و بختياري، حمايت وزير نيرو در راستاي تسريع در تکميل طرح آبرساني بن به بروجن را خواستار شد و گفت: پيشرفت فيزيکي اين طرح به بيش از ۷۰ درصد رسيده است.
مجيد نظري روز سه‌شنبه در آيين بهره‌برداري از طرح‌هاي برق‌رساني اين استان در قالب پويش «هر هفته الف- ب- ايران» که از طريق ارتباط ويدئوکنفرانس با وزير نيرو برگزار شد، افزود: دولت تدبير و اميد در حوزه صنعت برق اقدامات قابل توجهي در اين استان انجام داده است و انتظار مي‌رود در حوزه آبرساني نيز با حمايت وزارت نيرو طرح آبرساني بن به بروجن هر چه سريع‌تر تکميل شود.

وي ادامه داد: اين طرح جزو ۳۱ طرح اولويت‌دار کشور است که آب مورد نياز ۴۵۶ هزار نفر از جمعيت استان را تامين مي‌کند.

به گفته نظري، خط اصلي انتقال آب اين طرح داراي ۱۱۶ کيلومتر است که تلاش مي‌شود در سال ۱۴۰۰ بهره‌برداري شود و سپس خط فرعي آن با ۱۳۷ کيلومتر وارد مرحله اجرايي مي‌شود.

معاون هماهنگي امور عمراني استاندار چهارمحال و بختياري خاطر نشان کرد: اين طرح داراي سه ايستگاه پمپاژ آب است که ايستگاه شماره ۲ داراي ۴۲ درصد پيشرفت و ايستگاه شماره ۳ داراي ۶۳ درصد پيشرفت است و ايستگاه پمپاژ شماره ۱ که در استان همجوار واقع شده در حال تامين تجهيزات است.

نظري خاطر نشان کرد: وزارت نيرو در حوزه تامين انرژي برق و توسعه و بهسازي شبکه‌ها و برق‌دار کردن ۵۰ روستاي اين استان با توجه به پراکندگي روستاها تلاش مطلوبي داشته و اين موضوع باعث افزايش اميد و بهبود کسب و کار در استان شده است.

گفتني است، در اين آيين پنج طرح برق‌رساني با اعتبار ۴۷۳ ميليارد تومان افتتاح شد.

پست ۴۰۰ کيلوولت فرادنبه از جمله اين طرح‌ها است که براي تکميل و راه‌اندازي آن ۳۷۰ ميليارد تومان اعتبار هزينه شده است و سومين پست انتقال برق استان به شمار مي‌رود که در زمينه توسعه زيرساخت‌هاي صنعتي به ويژه صنعت فولاد کارايي دارد.

توسعه و بهينه‌سازي شبکه‌هاي توزيع با ۴۶.۶ ميليارد تومان اعتبار، پست سيار دشتک و توسعه پست ۶۳ فارسان با ۱۱ ميليارد تومان اعتبار و افزايش ظرفيت پست ۶۳ فرادنبه با هشت ميليارد تومان اعتبار از ديگر طرح‌هايي بود که مورد بهره برداري قرار گرفت.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07