پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري

نرخ مشارکت بالا استان را در رده پربيکارترين قرار داده است

کد خبر: 30857 تاریخ انتشار: 1397/07/22 11:59:43
نمایش: 2786
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: نرخ مشارکت 44 درصد دليل قرارگيري اين استان در رديف پربيکارترين استان هاي کشور است.
اقبال عباسي شامگاه شنبه در کارگروه اجتماعي و فرهنگي چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: درصد جمعيت 10 تا 24 سال جوياي کار اين استان، نرخ مشارکت محسوب مي شود، که اين گروه سني، 44 درصد از جمعيت 947 هزار نفري را تشکيل مي دهد،در نتيجه نرخ مشارکت بالا، استان را در رده پربيکارترين ها قرار داده است.

استاندار چهارمحال و بختياري در ادامه حاشيه‌نشيني، اعتياد، طلاق، آسيب‌ها و تهديدهاي امنيت اجتماعي و اختلالات رواني را بخشي از آسيب‌هاي اجتماعي عنوان کرد و گفت: بايستي در کارگروه فرهنگي و اجتماعي براي مقابله با آسيب‌هاي اجتماعي موجود در جامعه تصميم‌گيري شود و براي منشأ به‌وجود آمدن اين آسيب‌ها در کارگروه‌هاي ديگر تصميمات لازم اتخاذ ‌شود.

وي با بيان اينکه برخي از مسائل مانند بيکاري زمينه‌ساز آسيب‌هاي اجتماعي هستند، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 16 کميته با چندين عضو بايد مسائل و مشکلات مربوط به آسيب‌هاي اجتماعي را احصا کنند تا تصميمات لازم براي آن‌ها اتخاذ شود.

وي اضافه کرد: وقتي سخن از نقش دستگاه‌ها در وقوع آسيب‌هاي اجتماعي به ميان مي‌آيد، منظور ارائه عملکرد آن دستگاه در حوزه کاري نيست؛ مثلا در اين رابطه بايد صدا و سيما بگويد براي مديريت کاهش آسيب‌هاي ماهواره در جامعه چه کاري انجام داده است و آيا برنامه‌هاي اين سازمان توان رقابت با برنامه‌هاي ماهواره که سراسر آسيب است را دارد.

عباسي با تأکيد بر حضور صاحبنظران و اساتيد دانشگاه در جلسات کارگروه فرهنگي و اجتماعي، اظهار کرد: هرجلسه به يک موضوع خاص از آسيب‌هاي اجتماعي اختصاص پيدا کند و همچنين صاحبنظران در رابطه با موضوعاتي از جمله طلاق، اعتياد، سرقت و اينگونه مسائل با تحقيق ميداني در جلسه حضور پيدا کنند و با بيان دلايل، راهکار ارائه دهند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07