پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

دستگاه‌هاي اجرايي براي مقابله با وقوع سيل آماده باشند

کد خبر: 83527 تاریخ انتشار: 1398/12/04
نمایش: 2831
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به هشدار وقوع سيلاب در استان، گفت: دستگاه‌هاي اجرايي بايد آمادگي کامل براي اين مسئله را داشته باشند.
اقبال عباسي چهارم اسفندماه در جلسه شوراي هماهنگي مديريت بحران چهارمحال و بختياري با بيان اينکه تاکنون هيچ مورد قطعي از کرونا ويروس در استان گزارش نشده است، اظهار کرد: ظرفيت پذيرش     ۱۵۰     بيمار مبتلا به کرونا در بيمارستان هاجر پيش‌بيني شده است و در تمامي شهرستان‌ها نيز يک بخش به اين موضوع اختصاص پيدا کرده است.

استاندار چهارمحال و بختياري در خصوص تعطيلي مدارس و دانشگاه‌ها، افزود: فعلا تا پايان هفته مراکز آموزشي تعطيل هستند، اما در صورت نياز اين تعطيلي با تصميم اعضاي شوراي تأمين تمديد مي‌شود.

وي از لغو اردوهاي دانش آموزي، گردهمايي‌ها و ساير تجمعات تا اطلاع ثانوي خبر داد و گفت: فرمانداران هيچ‌گونه مجوزي براي برگزاري تجمعات عمومي صادر نکنند و دستگاه‌هاي اجرايي نهايت همکاري را با مسئولان دانشگاه علوم پزشکي داشته باشند.

عباسي با اشاره به هشدار وقوع سيلاب در چهارمحال و بختياري، عنوان کرد: پيش‌بيني     ۱۵۰     ميلي‌متر بارش باران و برف در چهارمحال و بختياري از سوي سازمان هواشناسي اعلام شده است، دستگاه‌هاي اجرايي بايد آمادگي کامل براي اين مسئله را داشته باشند.

استاندار چهارمحال و بختياري اضافه کرد: نياز است بخشي از آب سدها براي جلوگيري از سرريز شدن رها و مسيل رودخانه‌ها لايروبي شود، همچنين دستگاه‌هاي خدمات‌رسان نسبت به اعزام نيرو و تجهيزات به نقاط حادثه‌خيز از آغاز بارش‌ها آمادگي لازم را داشته باشند.

وي تصريح کرد: فرمانداران نيز محل‌هاي خطر را شناسايي و به دستگاه‌هاي مربوطه کتبي يادآوري کنند، در صورت بي‌توجهي دستگاه، برخورد لازم صورت مي‌گيرد.

عباسي با تأکيد بر اينکه لايروبي رودخانه‌ها جزو وظايف ذاتي وزارت نيرو است، خاطرنشان کرد: نبايد اعتبارات بحران صرف هزينه‌هاي جاري دستگاه‌ها شود.

استاندار چهارمحال و بختياري تأکيد کرد: ستاد مديريت بحران با همکاري دستگاه‌هاي اجرايي نسبت به ارسال پيامک هشدار وقوع سيل اقدام کند، همچنين ليست ماشين‌آلات مربوط به مديريت بحران آماده شود تا در مواقع مورد نياز در مورد آن تصميم‌گيري کنيم.

وي افزود: در صورت نياز مي‌توان از دستگاه‌هاي بخش خصوصي نيز استفاده کرد، اما اولويت استفاده از ماشين‌آلات دولتي است.

عباسي در پايان خاطرنشان کرد: تمهيدات لازم براي تأمين آذوقه روستاهاي در معرض خطر قطع ارتباط در سيل روزهاي آتي از طريق جمعيت هلال‌احمر انديشيده شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07