پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

دانشجويان نبايد گرفتار سياسي کاري ها شوند

کد خبر: 10230 تاریخ انتشار: 1397/03/12
نمایش: 1895
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري در پاسخ به انتقاد نماينده تشکل هاي دانشجويي در خصوص برخي استخدام هاي جديد در استانداري و معضل بيکاري در استان، از دانشجويان خواست تا مبادا ابزار دست سياسي کاري ها شوند، زيرا هيچ استخدام جديدي در استانداري انجام نشده و اينگونه تجزيه و تحليل ها آفتي براي اين قشر فهيم و آگاه جامعه است.
اقبال عباسي شنبه شب در نشست ضيافت افطار در مهديه مصلي امام خميني اين شهر با برشمردن ابرچالش هاي پيش روي استان، گرفتار شدن به بازي هاي سياسي را يکي از چالش هاي استان دانست و تصريح کرد: براي درک واقعيت ها بايد حقيقت را شنيد.
 
وي چالش مهم اين استان را کمبود آب و کاهش بارش هاي شديد، بيکاري و توسعه نيافتن و مشکل توسعه عنوان کرد و گفت: يکي از چالش هاي پيش روي استان نيز مساله انتصاب هاست.
به گفته وي، در هشت ماه اخير 26 مدير تغيير کرده است يعني هر ماه سه يا چهار مدير جاي خود را به ديگري داده است.
 
وي با طرح اين مساله که چرا بر روي جابه جايي مديران اين قدر بحث است، افزود: مگر اين تغييرات چه معجزه اي قرار است در استان ايجاد کند که روي آن تاکيد مي شود.
 
استاندار چهارمحال و بختياري با انتقاد از برخي سياسي بازي ها در استان گفت: همين سياسي بازي ها است که استان را با اين وضع مواجه کرده است.
 
وي گفت: چالش انتصاب ها به گونه اي است که عده اي پيام مي فرستند، چرا اين همه تعلل مي شود،اين در حالي است که هر ماه چند مدير تغيير مي کند.
 
وي در مساله آب نيز افزود: در بررسي هاي ميداني از سرچشمه زاينده رود تا حوضه آبي آن پيش تر اعلام شده بود 2 هزار و 145 ميليون مترمکعب آورد زاينده رود است، اما اين رقم وجود خارجي ندارد.
 
وي ادامه داد: در طول 30 سال اخير اين ميزان از 1.4 ميليارد مترمکعب نيز فراتر نرفته است که از آن ميزان سهم استان 237 ميليون مترمکعب بوده که آن هم جاي بحث دارد.
 
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: آورد زاينده رود در 10 سال گذشته از 1.4 ميليارد مترمکعب بالاتر نرفته است که پارسال 900 ميليون مترمکعب بوده که سهم استان به 85 ميليون مترمکعب کاهش يافته است.
 
وي تصريح کرد: در پشت سد زاينده رود 400 ميليون مترمکعب آب براي سال ۹۷ پيش بيني شده بود و در فروردين امسال فقط 150ميليون مترمکعب آب جمع شده بود و اين يعني 4 ماه بيشتر آب براي 3 استان وجود نداشت.
 
به گفته وي، براي حفظ همين منابع آبي اولويت به تامين آب شرب داده ميشد که در چهارمحال و بختياري تنها 10 درصد آب مصرف مي شود که 90 درصد آن در بخش کشاورزي است.
 
عباسي افزود: در ادامه بحث و بررسي ها مقرر شد به همان اندازه کاهش نزولات آسماني سهم استان ها نيز کاهش يابد که سهم استان نيز به 40 ميليون مترمکعب در بخش کشاورزي و ۲۵ ميليون هم براي شرب و ساير کاهش يافت.
 
وي گفت: کساني که از طرحهاي کوهرنگ 1، 2 و 3 گلايه مي کنند، بدانند که همين 150 ميليون مترمکعب در فروردين امسال نيز  هفتاد درصد از آب کارون بدست آمد و اگر آب کارون به زاينده رود نيامده بود، سد زاينده رود به يک سوم کاهش مي يافت.
 
عباسي افزود: با 50 درصد کاهش آب بايد تکليف  مشخص شود و براي آن برنامه ريزي کرد.
به گفته وي، بايد واقعيت را به مردم گفت و ترس از اين است که به دليل کاهش بارش هاي چند سال اخير آب شرب مردم نيز تامين نشود.
 
استاندار چهارمحال و بختياري افزود: در صورت اجراي طرح انتقال آب بن - بروجن، نيمي از جمعيت استان را پوشش مي دهد.
 
وي در خصوص معضل بيکاري استان نيز گفت: نگاه سياسي به مساله توسعه يکي از چالش هاي پيش روي استان است.
 
استاندار چهارمحال و بختياري اظهار کرد: بودجه جاري استان سال گذشته حدود ۲ هزار ميليارد تومان بود و اين در حالي است که فقط بودجه يارانه اي استان نيز به همين ميزان و بودجه عمراني نيز در حد ۵۰ هزار ميليارد ريال است.
 
وي گفت: با اين اعتبار نمي توان زمينه توسعه استان را فراهم کرد و لذا بايد از ظرفيت بخش خصوصي کمک گرفت ، اکنون بخش خصوصي در لردگان فقط در يک طرح پنج برابر بودجه عمراني استان سرمايه گذاري ميکند.
 
وي افزود: براي جذب سرمايه گذار بخش خصوصي بايد تمامي دستگاههاي اجرايي و مديران و مسئولان و تريبون داران به ميدان بيايند و از سرمايه گذار حمايت کنند.
 
 در اين نشست يکي از دانشجويان به عنوان نماينده تشکل هاي دانشجويي از راکد ماندن و زيان ده شدن بعضي طرح ها و همچنين برخي استخدام ها ، وضعيت جاده هاي و بيکاري دانش آموختگان استان انتقاد کرد و خواستار ارائه راهکاري از سوي مسئولان  در اين خصوص شد.
 
در اين نشست نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، مديران اجرايي، بخشي از فعالان(اصلاح طلب، اصولگرا و اعتدالگرا) هنرمندان و مديران نشريات و خبرنگاران و فعالان حوزه هاي مختلف حضور داشتند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1402/12/05