پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

دستورالعمل بروزرسانی زیر سایتها

دستورالعمل بروز رسانی پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری  و وب سايت هاي زير مجموعه

نکاتی که باید توسط رابطین پرتال رعايت شود: اين موارد براساس اسناد بالادستي و شاخص هاي SEO و نکات ارتقاء رتبه وب سايت در موتورهاي جستجو گوگل و الكسا گردآوري شده است.
۱- عنوان (Title):
یک عنوان توصیفی شامل ۵ تا ۸ کلمه که كلمات كليدي اصلي سايت شما را شامل باشند، انتخاب كنيد. عنوان، اولين چيزي است كه مردم با آن در موتورهاي جستجو مواجه مي شوند. توجه كنيد كه وجود كلمات فارسي با استاندارد يونيكد توسط موتور جستجوي گوگل شناسائي مي شود. مهمترين كلمات كليدي سايت خود را در ابتداي عنوان سايت خود قرار دهيد.
نکاتی که هنگام درج عنوان باید مد نظر بگیريد:
- شامل کلمات کلیدی محتوی و عکس هاي آن صفحه باشد.
- از کاما استفاده نکنید.
- از نظر گرامری جمله بندی آن درست باشد، فقط ترکیب کلمات نباشد.
- از کلماتی که توسط موتورها منع می شود استفاده نکنید.
- تگ ALT در هنگام درج عکس: هنگام درج عکس و لینک حتما كادر مربوط به عنوان (title)را درج نمایید. اين خصوصيت اجازه مي دهد يك متن جايگزين مطابتان شود تا اگر به هر دليلي تصويرتان نمايش داده نشد متني كه در تگ alt گذاشته ايد نمايش داده شود.
۲- توضیحات (Description tag)
این توضیحات بین ۲۵ تا ۳۰ کلمه را شامل مي شوند که در موتورهاي جستجو اگر دقت کرده باشيد در زير URL نمايش داده مي شود پس سعي كنيد توضيحاتي را بنويسيد كه نشان دهنده محتواي سايت شما باشد.
۳- ارتباط متقابل
- موتورهای جستجو مخصوصا گوگل به تعدد ارتباط ها به سایت شما حساس هستند و آنرا در رتبه سایت شما اثر مي دهند.
-یک صفحه لینکهای مفيد بسازيد و به سايتهاي مشابه، سايت خود ارتباط دهيد، مخصوصا سايتهائي که در موتورهاي جستجو رتبه خوبي دارند.
-از سایتهای دیگر بخواهيد که به سايت شما ارتباط دهند.
۴- درج کلمات کلیدی سایت (key words)
موتورهای جستجو برای این بخش ارزش زيادي قائل هستند و در رتبه بندي سايت شما تاثير دارد. کلمات کليدي را با کاما از يكديگر جدا كنيد. با اين روش در حداقل جا، امكان تركيبات متنوعي از كلمات كليدي سايت شما گنجانده خواهد شد.
- نسبت کلمات کلیدی به سایر کلمات در يك صفحه را چگالي يا تراكم كلمات كليدي مي نامند. مثلا اگر شما ۱۰۰ كلمه در يك صفحه داريد و چهارعدد از آنها جزو كلمات كليدي سايت شما هستند، چگالي كلمات كليدي آن صفحه ۴% است. سعي كنيد كه چگالي حدود ۳ تا ۲۰ درصد براي كلمات كليدي مهم سايت خود را تنظيم كنيد.
- کلمات کلیدی خود را ترکیبي انتخاب نماييد.
- کلماتی که حدس می زنید توسط موتورهاي جستجو بيشتر سرچ مي شوند را بنويسيد
- حتما کلمات کلیدی را با کاراكتر , از هم جدا نمایيد.
-کلمات کلیدی از متن همان صفحه انتخاب شود.
- عنوان صفحه خود را حتما در کلمات کلیدی بنویسيد.
۵- نکات درج پا صفحه
- حتما پا صفحه سایتتان را تغییر دهيد. فرمت را سعي کنيد حتما مانند پايين بنويسيد.
- آدرس: تهران، آدرس حوزه
- تلفن: (به همراه کد وارد شود) ایمیل: از دامنه sko.ir باشد.
- تمام حقوق مادی و معنوی این سايت مربوط به استانداري خراسان جنوبي مي باشد و هر گونه کپي از مطالب آن تنها با ذکر منبع بلا مانع است.
۶- ارتباط بین صفحات
- در صفحات محتوایی خود آنگونه کار کنید که كسي كه به هر طريق وارد آن صفحه مي شود نتواند خارج شود (مدت زمان حضور افراد را در سايت خود بالا ببريد).
- از لینک های داخل صفحه ای آنگونه استفاده کنيد که بازديد كننده سايت از دكمه هاي Back و Forward نرم افزار استفاده نكند.
۷- نکات تبدیل فایل به PDF
یکی از را ههای افزايش بازيابي اطلاعات مندرج در وب سايت توسط موتورهاي کاوش، غني کردن فايل هاي محتوا مي باشد. محتواهاي PDF كه از فرمت هاي ديگر(مثل word ، power point و ...) استخراج مي گردد، بهتر است شرايط ذيل را دارا باشد:
۱- قبل از تبدیل فایل word به PDF از استاندارد بودن فونتهای بکار رفته در فايل word اطمينان حاصل فرماييد.
۲- از نرم افزارهای استاندارد برای تبدیل فايل ها به PDF استفاده شود که قابليت پشتيباني از فونت هاي فارسي را داشته باشند.
۳- متن فایل های PDF با استفاده از ابزار های جستجوي درون متني نرم افزار Acrobat قابل جستجو باشد.

۸- حجم فایل ها
فایل هایی که در سايت بارگذاري مي شوند به صورت فشرده باشند.
۹- از تگ های حتما استفاده نمایید
تگ h این امکان رو به موتور های جستجو می دهد که بهتر محتواي سايت شما رو درک كنند. براي اعمال اين خصوصيت متن صفحه خود را به ترتيب اهميت از heading هاي CMSانتخاب نماييد.
- از تگ بیش از ۲ بار در یک صفحه استفاده نکنید. فقط براي تيترهاي مهم استفاده شود.
- کل متن صفحه را در این تگ ها قرار ندهید، فقط برای تيترها و مطالب مهم استفاده کنيد.
۹-صفحه ارتباط با... (تماس با ...)
برخی موتورهای جستجو، مخصوصا Yahoo ، اگر آدرس پستی شما در سايت نباشد، سايت شما را ليست نمي کنند. حتما آدرس پستي را در سايت قرار دهيد، فقط قرار دادن آدرس صندوق پستي کافي نيست. تلفنهاي تماس و آدرس حوزه خود را درج نماييد. همچنين براي قراردادن اطلاعات افراد هر واحد از الگوي زير استفاده شود.
نام و نام خانوادگی سمت تلفن فکس پست الکترونیک
XXXXXXXX-۰۵۶ XXXXXXXX-۰۵۶ xxxxxx@ostan-chb.ir

۱۰- زبان
زبان اصلی کلیه درگاه ها زبان فارسی است. صفحه خانگي و صفحه ورودي اصلي، بايد به زبان فارسي بارگذاري شود. در پرتال هايي که بصورت چند زبانه مي باشند بايد امکان تغيير زبان براي كاربران در تمامي صفحات فراهم شود.
۱۱- قالب کلی نگارش متن
فونت، سایز و رنگ مطالب بصورت پیش فرض می باشد.
۱۲- نقشه سایت (sitemap)
-برای سایت خود نقشه تهیه کنيد و لينک تمام بخشهاي مهم سايت را در نقشه سايت قرار دهيد. -نقشه سايت را در صفحه اول سايت خود قرار دهيد چون برخي موتورهاي جستجو فقط صفحه اول سايت شما را بازديد ميکنند.