پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختياري: معادن در اولويت توزيع اعتبارات باشد

کد خبر: 103717 تاریخ انتشار: 1399/02/06
نمایش: 1939
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به ظرفيت معدني اين استان گفت: در سال جهش توليد، رونق معادن در اولويت توزيع اعتبارات صنعت، معدن و تجارت استان در سالجاري باشد.
اقبال عباسي روز شنبه در نشست شوراي معادن اين استان افزود: معادن از بسترهاي مهم رشد و توسعه و رونق توليد به شمار مي‌رود که بايد در اين خصوص بيش از گذشته در اين حوزه سرمايه‌گذاري کرد.

وي ادامه داد: چهارمحال و بختياري در حوزه معدن ،داراي ظرفيت‌هاي بسياري است که مي‌طلبد در اين خصوص مطالعات بيشتري انجام داد و محدوده‌هايي که داراي فلزات و کاني‌هاي ارزشمند هستند را شناسايي و زيرساخت‌هاي استخراج آن را فراهم کرد.

عباسي تصريح کرد: اعتباراتي که به بخش معدن اختصاص مي‌يابد صرف زيرساخت‌ها نظير ايجاد امکانات آب، برق و گاز شود تا زمينه جذب سرمايه‌گذار و بخش خصوصي فراهم شود.

استاندار چهارمحال و بختياري در ادامه بر ضرورت تعيين تکليف معادن غيرفعال اين استان تاکيد کرد و گفت: معادني که امکان فعال شدن آنها وجود دارد، براي حل مشکلات اين واحدها در ستاد رفع موانع توليد بايد اقدام کرد و معادني که امکان فعال شدن را ندارند، مجوز آنها باطل شود.

عباسي، تکميل زنجيره توليد فراورده‌هاي معدني را از ديگر ضروريات اين حوزه برشمرد و افزود:هم‌اينک مواد معدني به صورت خام از استان خارج مي‌شود و ارزش افزوده‌اي به دنبال ندارد، از همين رو سرمايه‌گذاري بر فرآروي اين محصولات معدني نيز يک ضرورت است.

وي ،با بيان اينکه اولويت واگذاري معادن در شهرستانها با نظر شهرداران است، خاطر نشان کرد: شهرداران در اين خصوص اهتمام ويژه‌اي داشته باشند، تا معادن در اختيار افراد توانمند قرار گيرد و بتوان از اين ظرفيت در جهت رونق توليد بهره‌گيري کرد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06