پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال‌وبختياري:

تدابير لازم براي برگزاري امتحانات نهايي دانش‌آموزان به صورت حضوري انديشيده شود

کد خبر: 103718 تاریخ انتشار: 1399/02/06
نمایش: 2339
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به برگزاري حضوري امتحانات نهايي دانش‌آموزان، گفت: براي برگزاري آزمون حضوري بايد تمامي تدابير لازم براي حفظ سلامت دانش‌آموزان انديشيده شود.
اقبال عباسي ۶ ارديبهشت‌ماه در شوراي آموزش و پرورش چهارمحال و بختياري با بيان اينکه کرونا ويروس علاوه بر تهديداتي که براي کشور ايجاد کرد، فرصت‌هايي را نيز به دنبال داشت، اظهار کرد: آموزش مجازي يکي از موضوعات مهمي بود که در سال‌هاي اخير توجه چنداني به آن صورت نمي‌گرفت، اما خوشبختانه ما در اين مدت موفقيت‌هاي خوبي را در حوزه آموزش مجازي داشتيم، البته ضعف‌ها و اشکالاتي نيز در اين مسئله وجود دارد که نياز است مرتفع شود.

استاندار چهارمحال و بختياري ادامه داد: فروشگاه‌هاي مجازي و خريد آنلاين نيز از ديگر ظرفيت‌هايي که پس از شيوع کرونا ويروس در کشور ايجاد شد و دولت و بخش خصوصي نيز با سرمايه‌گذاري در اين کسب و کار، اين حوزه را تقويت مي‌کنند، همچنين توليدات ما در زمينه موادشوينده، ماسک و اقلام بهداشتي نيز افزايش داشت که اين موضوع موجب رونق در اين بخش نيز شد.

وي در ادامه با اشاره به برگزاري حضوري امتحانات نهايي دانش‌آموزان، گفت: براي برگزاري آزمون حضوري بايد تمامي تدابير لازم براي حفظ سلامت دانش‌آموزان انديشيده شود، برگزاري آزمون آنلاين نيز يکي از موضوعاتي است که بايد زيرساخت‌هاي آن در چهارمحال و بختياري فراهم شود.

عباسي با بيان اينکه برخي دانش‌آموزان امکان دسترسي به آموزش مجازي و از راه دور را از طريق تلفن‌همراه و کامپيوتر ندارند، افزود: مي‌توان از ۳ طريق تقويت زيرساخت‌هاي ارتباطي براي دسترسي به اينترنت پرسرعت، کمک به خانواده‌هاي کم‌بضاعت براي خريد تلفن همراه از طريق کمک‌هاي مواسات و خيري و پرداخت تسهيلات به خانوارهاي کم‌درآمد براي تهيه ملزومات آموزش مجازي به اين دانش‌آموزان کمک کرد.

استاندار چهارمحال و بختياري با تأکيد بر فراهم شدن زيرساخت براي دسترسي دانش‌آموزان و معلمان به اينترنت و شبکه‌هاي آموزشي، خاطرنشان کرد: برخي شايعات مبني بر خطرآفرين بودن دکل‌ها و سايت‌هاي مخابراتي در بين عموم وجود دارد که اين مسئله مشکلات اجتماعي را براي نصب اين تجهيزات به وجود آورده است، بي‌خطر بودن اين تجهيزات از طريق رسانه‌ها اطلاع‌رساني شود.

وي در پايان در خصوص لزوم پوشش ۱۰۰ درصدي شبکه‌هاي صدا و سيما در تمامي مناطق چهارمحال و بختياري، تأکيد کرد: اين مسئله توسط مسئولان امر توسط کارگروهي بررسي شود و مکاتبات لازم براي رفع مشکلات انجام گيرد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07