پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

کارگروهي براي حل مشکلات صادرکنندگان چهارمحال‌وبختياري تشکيل شود

کد خبر: 103739 تاریخ انتشار: 1399/02/10
نمایش: 1877
اخبار
معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار چهارمحال و بختياري گفت: صادرات محصولاتي مانند بادام، سيمان و ورق خودرو از کمرگ چهارمحال و بختياري موجب برندسازي محصولات توليدي در استان مي‌شود، به همين منظور کارگروهي جهت حل مشکلات صادرکنندگان در استان تشکيل شود.
الله‌کرم نصيري ۱۰ ارديبهشت‌ماه در جلسه توسعه صادرات غيرنفتي چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه بخشي از محصولات صادراتي استان از ساير گمرکات کشور صادر مي‌شود، اظهار کرد: گمرک بايد دلايل اين موضوع را بررسي کند، اگر ساير گمرکات کشور مشوقاتي را براي صادرکنندگان در نظر مي‌گيرند يا روند صادرات از ساير گمرکات آسان‌تر است اين مسائل بايد در استان حل شود.

معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به روند صادرات و واردات براي کشورهاي عضو اوراسيا عنوان کرد: توليدکنندگان بايد از فرصت به وجود آمده نهايت استفاده را بکنند، باتوجه به نامگذاري سال به نام جهش توليد مي‌توان با افزايش توليد فرصت خوبي را براي صادرات نيز فراهم کرد.

نصيري ادامه داد: دفتر هماهنگي امور اقتصادي استانداري آمادگي دارد تا بحث صدور مجوز صادرات و ساير مشکلات صادرکنندگان استان را از طريق وزارتخانه پيگيري کند.

وي با بيان اينکه افزايش توليد و صادرات از مهم‌ترين برنامه‌هاي ما در سال‌جاري است، يادآور شد: بحث دپوي محصولات توليدي در انبارهاي ساير استان‌ها هيچ مشکلي را براي صادرات از استان ايجاد نمي‌کند، زيرا برخي محصولات بايد دپو و يکباره صادر شوند.

نصيري در پايان  با اشاره به ظرفيت‌هاي منطقه ويژه اقتصادي در چهارمحال و بختياري، توضيح داد: براي اينکه متولي اين منطقه شرکت شهرک‌هاي صنعتي باشد بايد تفاهم‌نامه‌اي با سازمان همياري شهرداري‌ها منعقد و ساير مراحل از طريق وزارتخانه پيگيري شود، مي‌توان در اين شهرک مشکل کمبود انبار براي دپوي محصولات توليدي صادراتي را مرتفع کرد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06