پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

چهارمحال و بختياري ۱۲۴ طرح با پيشرفت فيزيکي بالاي ۷۰ درصد دارد

کد خبر: 103741 تاریخ انتشار: 1399/02/10
نمایش: 1721
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: ۱۲۴ طرح با پيشرفت فيزيکي بالاي ۷۰ درصد در اين استان وجود دارد.
اقبال عباسي روز چهارشنبه در نشست مشترک شوراي برنامه‌ريزي و توسعه و ستاد اقتصاد مقاومتي چهارمحال و بختياري از طريق ويدئو کنفرانس با معاون رييس‌جمهوري و رييس سازمان برنامه و بودجه کشور تاکيد کرد: تکميل و بهره‌برداري از اين طرح‌ها به ۵ هزار و ۵۲۰ ميليارد ريال اعتبار نياز دارد.

وي با اشاره به نام‌گذاري سال‌جاري از سوي مقام معظم رهبري به نام "جهش توليد" افزود: براي تحقق اهداف معظم له در اين نام‌گذاري ‌۱۰۰ طرح در چهارمحال و بختياري مشخص شده است.

استاندار تصريح کرد: ‌۳.۶۴ درصد تسهيلات ارزان‌قيمت اشتغال‌زايي کشور به چهارمحال و بختياري اختصاص يافته و تاکنون ۳ درصد آن جذب شده است.

وي يادآور شد: مسوولان مرتبط با حوزه اشتغال در چهارمحال و بختياري براي جذب۶۴ صدم درصد باقي‌مانده اين تسهيلات تلاش کنند.

استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه براي ۸ پروژه مهم در استان نيازمند مصوبات جديد هستيم، يادآور شد: اجراي تفاهم‌نامه طرح احداث راه‌آهن مبارکه- سفيددشت به شهرکرد براي تأمين اعتبار مالي جهت تسريع در تکميل عمليات اجرايي،  تأمين اعتبار براي تکميل مطالعات و احداث آزادراه شهرکرد به ايذه از محل اعتبارات ملي و متمرکز و تخصيص اعتبار نقدي براي تملک اراضي طرح جاده شهرکرد- ناغان به بازفت از مهم‌ترين درخواست‌ها از سازمان برنامه و بودجه کشور است.

عباسي با اشاره به روند تملک اراضي جاده شهرکرد- بروجن به لردگان، بيان کرد: حدود 5 ميليارد تومان اعتبار براي اين موضوع اختصاص پيدا کرد، تملک اراضي با مشکلاتي مواجه شد که خوشبختانه پس از حل مشکلات در شرف پرداخت پول به افراد براي تملک اراضي هستيم.

وي تاکيد کرد:‌ بنياد مسکن انقلاب اسلامي چهارمحال و بختياري در اجراي مصوبات معاون رييس‌جمهوري و رييس سازمان برنامه و بودجه کشور به اين استان عملکرد مطلوبي داشته است.

عباسي افزود: روند احداث ۲ هزار و ۴۴۰ واحد مسکوني ويژه محرومان روستايي در چهارمحال و بختياري پيشرفت مطلوبي دارد.

وي اضافه کرد: براساس وعده دکتر نوبخت قرار شده با تکميل و بهره‌برداري از اين واحدهاي مسکوني،۲۰۰۰ واحد مسکوني ديگر براي ساخت مسکن محرومان روستايي چهارمحال و بختياري اختصاص يابد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07