پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

براي حل مشکلات کارگران و کارفرمايان راهکارهاي عملياتي ارائه شود

کد خبر: 103753 تاریخ انتشار: 1399/02/11
نمایش: 1587
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه وظيفه اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعي تنظيم روابط بين کارگر و کارفرما است، گفت: براي حل مشکلات کارگران و کارفرمايان راهکارهاي عملياتي ارائه شود.
اقبال عباسي ۱۱ ارديبهشت در ديدار با نمايندگان کارگران چهارمحال و بختاري ضمن تبريک به مناسبت آغاز هفته کار و کارگر با تأکيد بر اينکه براي حل مشکلات کارگران و کارفرمايان بايد به يک ادبيات مشترک برسيم، اظهار کرد: مشکلات بايد به صورت کلي مطرح شود، در حالي‌که امروز شيوه بيان مشکلات فردي است و ما نمي‌توانيم براي حل مشکلات به اين شيوه عمل کنيم.

استاندار چهارمحال و بختياري ادامه داد: مشکلات کارگران و کارفرمايان بايد با استناد به بندهاي قانوني حل شود، همچنين مشکلات اين قشر بايد از مسير قانوني پيگيري شود، گاهي مطرح کردن گلايه‌ها به شيوه اعتراض و تجمع موجب ضرر به خود کارگر مي‌شود، بنابراين کارگران بايد با اطلاع از قوانين درخواست‌هاي خود را بيان کنند تا بتوان آن‌ها را پيگيري کرد.

وي بسترسازي، تسهيل‌گري و فراهم کردن امکانات براي کارفرمايان را از وظايف دولت در بخش خصوصي عنوان کرد و گفت: کارگران و ساير افراد جامعه نبايد نسبت به سرمايه‌گذاران ديد منفي داشته باشند، سرمايه‌گذاران سرمايه خود را براي توليد و اشتغال وارد عرصه مي‌کنند، بنابراين اگر سرمايه اين افراد از توليد و اشتغال خارج شود با مشکل مواجه مي‌شويم.

عباسي در ادامه با بيان اينکه وظيفه اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعي تنظيم روابط بين کارگر و کارفرما است، تصريح کرد: اين اداره بايد بر اساس وضعيت موجود، تاب‌آوري جامعه و ساير مسائل روابط بين کارگر و کارفرما را از طريق اعتمادسازي دوطرفه تنظيم کند تا رضايتمندي حاصل شود.

استاندار چهارمحال و بختياري توصيه کرد: کارفرمايان وضعيت موجود در کارگاه يا کارخانه را براي کارگران توضيح دهند، تا کارگران با اطلاع از وضعيت موجود در محل کار توقعات خود را تنظيم و خود را با شرايط وفق دهند، اين کار باعث افزايش رضايتمندي در بين قشر کارگران مي‌شود.

عباسي خاطرنشان کرد: راهکارهاي عملياتي براي حل مشکلات مورد بررسي قرار مي‌گيرد و اگر قابليت اجرايي شدن داشته باشد به متوليان امر ارجاع داده مي‌شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07