پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
معاون استاندار چهارمحال و بختياري:

دستگاه‌ها و شهرداري‌ها تجيهزات گندزدايي را در اختيار مدارس قرار دهند

کد خبر: 113795 تاریخ انتشار: 1399/02/24
نمایش: 2025
اخبار
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري گفت: دستگاه‌هاي اجرايي و شهرداري‌ها تجهيزات موردنياز براي ضدعفوني را در اختيار نواحي آموزش و پرورش قرار دهند.
جعفر مرداني ۲۴ ارديبهشت‌ماه در شوراي آموزش و پرورش چهارمحال و بختياري  با اشاره به نقش تاثيرگذار معلمان در افزايش فرهنگ جامعه و تعليم و تربيت دانش‌آموزان، اظهار کرد: هزينه در آموزش و پرورش سرمايه‌گذاري در آينده نظام جمهوري اسلامي است.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري افزود: شوراي آموزش و پرورش وظيفه دارد مشکلات حيطه آموزش را احصا و براي حل مشکلات بر اساس امکانات، تجهيزات  و  نيروي انساني برنامه‌ريزي کند، لازم است نظرات نمايندگان اوليا نيز در تصميم‌گيري‌ها لحاظ شود.

وي در ادامه با اشاره به بازگشايي مدارس از ۲۷ ارديبهشت‌ماه بر اساس مصوبه ستاد کرونا، خاطرنشان کرد: دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌هاي مربوط به بازگشايي مدارس به دستگاه‌هاي متولي ابلاغ شده است.

مرداني با بيان اينکه مدارس تنها براي رفع اشکال باز است، افزود:  در حال حاضر بسياري از ناقلان کرونا ويروس بدون علامت هستند، بنابراين تب‌سنجي راه‌حل تشخيصي مناسبي براي کرونا نيست، بنابراين بايد نسبت به شناسايي دانش‌آموزان ناقل ويروس کرونا اهتمام ويژه‌اي صورت بگيرد.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري با تأکيد بر اينکه استفاده از ماسک و دستکس براي دانش‌آموزان و کادر آموزشي الزامي است، گفت: دانشگاه علوم پزشکي در صورت توان نسبت به تهيه اقلام بهداشتي آموزش و پرورش را ياري کند، همچنين تهويه کلاس‌ها مدنظر قرار بگيرد.

وي تأکيد کرد: مرکز بهداشت آب ژاول موردنياز براي گندزدايي مدارس را در اختيار آموزش و پرورش قرار دهد، همچنين دستگاه‌هاي اجرايي و شهرداري‌ها تجهيزات موردنياز براي ضدعفوني را در اختيار نواحي آموزش و پرورش قرار دهند.

مرداني در خصوص برگزاري امتحانات نهايي دانش‌اموزان به صورت حضوري، توضيح داد: ورزش و جوانان فضاهاي ورزشي بزرگ خود را براي برگزاري امتحانات در اختيار آموزش و پرورش قرار دهد، همچنين  در ايام برگزاري امتحانات فاصله اجتماعي و پروتکل‌هاي بهداشتي با حساسيت بسيار بالايي اجرا شود.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به مدنظر قرار دادن مباحث ترافيکي هم‌زمان با بازگشايي مدارس توسط نيروي انتظامي، بيان کرد: مباحث ترافيکي پيرامون مدارس مدنظر باشد.

وي با بيان اينکه مرکز بهداشت بايد بر رعايت موارد اعلامي در چک ليست مدارس نظارت کند، تأکيد کرد: فرمانداران شهرستان‌ها مسائل و مشکلات مربوط به حوزه آموزش و پرورش را احصا و براي حل آن‌ها تصميم‌گيري کنند، اگر مشکلي نياز به مصوبه ستاد استاني داشت اين مسائل به شوراي آموزش و پرورش استان ارجاع داده شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07