پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار:

عمليات اجرايي طرح مسکن محرومان چهارمحال و بختياري تسريع شود

کد خبر: 133874 تاریخ انتشار: 1399/03/10
نمایش: 2765
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با تاکيد بر تسريع در روند اجرايي مسکن محرومان گفت: طرح مسکن دو هزار و ۴۴۰ واحدي مسکن محرومان در اين استان بايد تا يک ماه آينده به پيشرفت ۷۰ درصدي برسد.
استاندار چهارمحال و بختياري در جلسه بررسي روند احداث ۲۴۴۰ واحد مسکوني روستائيان نيازمند در استان اظهار کرد : حل مسائل و مشکلات اين واحدها جهت تسريع در روند اجراي اين پروژه بايد مدنظر قرار بگيرد.

🔸اقبال عباسي ادامه داد: حمل و نقل مصالح، يکسان نبودن قيمت مصالح در شهرستان‌هاي مختلف، بالا بودن کرايه حمل و نقل مصالح، کمبود کارگر و بسته بودن برخي از راه‌هاي روستايي نيز از ديگر موانع و مشکلات احداث مسکن محرومان است که بخشداران، دهياران و فرمانداران بايد ساير موانع و مشکلات را احصا کنند تا براي حل آن‌ها بتوان از دستگاه‌هاي مربوطه پيگيري لازم را انجام داد.

وي عنوان کرد: متوليان مي‌توانند براي خاکبرداري، حمل مصالح، تأمين سيمان و ميلگرد از ظرفيت ساير دستگاه‌هاي اجرايي و پيمانکاران بهره‌مند ببرند تا روند اجراي ساخت اين مساکن تسريع شود.

عباسي با تأکيد بر اينکه متقاضيان بسياري درخواست استفاده از تسهيلات براي ساخت مسکن در روستاهاي چهارمحال و بختياري را دارند، گفت: قول افزايش تعداد مسکن محرومان به تعداد ۲ هزار واحد ديگر توسط رئيس سازمان برنامه و بودجه داده شده است، اما اين افزايش مشروط به اتمام ساخت ۲۴۴۰ واحد مسکوني در مدت تعيين شده يکساله است، بنابراين مديران مرتبط، دهياران، بخشداران و فرمانداران آستين همت را بالا بزنند.

استاندار چهارمحال و بختياري اضافه کرد: دهياران در اولين فرصت زمان  پايان احداث مسکن محرومان را در روستاي خود تخمين زده و اعلام کنند و سپس به صورت هفتگي گزارش روند پيشرفت فيزيکي ساخت اين واحدها را ارسال کنند.

عباسي افزود: مي‌توان از ظرفيت‌هاي گروه‌هاي خيري و کمک‌هاي مومنانه نيز براي ساخت واحدهاي مسکوني محرومان بهره‌مند شد، همچنين براي جلوگيري از طولاني شدن روند ساخت واحدها استعلامات مجدد توسط بانک‌ها حذف شود.

استاندار چهارمحال و بختياري در پايان عنوان کرد: يک نماينده از دفتر عمراني استانداري، بنياد مسکن، برنامه و بودجه، دستگاه‌هاي حمايتي در شهرستان‌ها براي بررسي وضعيت احداث مسکن محرومان در شهرستان‌ها به صورت جداگانه حضور پيدا کنند و مشکلات را احصا کنند، اگر حل مشکلات خارج از حيطه وظايف استاني بود اين مسائل از مسئولان بالادستي پيگري مي‌شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07