پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار خبر داد:

افزايش ۱۵ درصدي بودجه چهارمحال و بختياري در سال ۹۹

کد خبر: 154007 تاریخ انتشار: 1399/04/05
نمایش: 4252
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه بودجه استان حدود يک‌هزار و ۱۳۷ ميليارد تومان است، گفت: اعتبارات نسبت به سال گذشته حدود ۱۵ درصد افزايش داشته است.
اقبال عباسي پنجم تيرماه در جلسه شوراي برنامه‌ريزي و توسعه با اشاره به اينکه بودجه عمراني استان حدود يک‌هزار و ۱۳۷ ميليارد تومان است، اظهار کرد: اعتبارات امسال نسبت به سال گذشته حدود ۱۵ درصد افزايش داشته است.

استاندار چهارمحال و بختياري افزود: به فرمانداران شهرستان‌ها توصيه مي‌شود اين اعتبارات را با اولويت طرح‌هاي نيمه‌تمام، پروژه‌هاي اشتغال‌زا و با لحاظ اسناد بالادستي و مزيت‌هاي نسبي هر شهرستان هزينه کنند.

عباسي اضافه کرد: متأسفانه اشکالاتي در ساختار بودجه‌ريزي کشور وجود دارد، اين مسئله موجب شده است که استان‌هاي کم‌برخوردار و توسعه‌نيافته سهم چنداني از بودجه و اعتبارات ملي نداشته باشند، زيرا بخش اعظمي از اعتبارات کشور صرف پروژه‌هايي مي‌شود که داراي اعتبار ملي هستند و چهارمحال و بختياري سهم اندکي از رديف‌هاي ملي بودجه دارد.

استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه طولاني شدن روند تکميل پروژه‌هاي عمراني باعث بروز برخي از مشکلات مي‌شود، گفت: طولاني شدن زمان اجراي اين پروژه‌ها در برخي مواقع موجب مي‌شود طرح کيفيت خود را از دست بدهد، بنابراين بايد روند تکميل طرح‌هاي نيمه‌تمام تسريع شود.

وي با اشاره به اينکه برخي از وزارتخانه‌ها داراي درآمدهاي اختصاصي هستند، خاطرنشان کرد: مديران دستگاه‌هاي اجرايي مي‌توانند نسبت به جذب اعتبارات گلوبال اقدام کنند، چانه‌زني براي جذب اعتبارات مازاد نيازمند طرح و برنامه توجيهي است، همچنين جذب سرمايه‌گذار بخش خصوصي براي انجام پروژه‌هاي عمراني از اهميت بالايي برخوردار است.

عباسي افزود: حمايت از سرمايه‌گذاران بخش خصوصي براي پيشبرد اهداف نوعي خدمت به مردم است، بايد سرمايه‌گذاران را شناسايي و موانع پيش‌روي آن‌ها را برطرف کنيم تا مسير توسعه در استان هموار شود، طرح نهضت جنبش توليد قرارگاه بسيج سازندگي نيز يک فرصت مناسب براي محروميت‌زدايي و انجام پروژه‌هاي نيمه‌تمام در چهارمحال و بختياري است.

‍ استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه مديران نسبت به واگذاري پروژه‌هاي عمراني به بخش خصوصي مقاومت نکنند، تأکيد کرد: قيمت براي واگذاري پروژه به بخش خصوصي معقولانه باشد، اين کار موجب تسريع در روند اجراي پروژه‌هاي عمراني و رضايتمندي مردم مي‌شود.

وي با اشاره به اينکه مديران تا پايان شهريورماه فرصت دارند اعتبارات سال ۹۸ را جذب کنند، يادآور شد: توزيع بودجه استاني در شهرستان‌ها انجام شده است و سهم هر شهرستان تبديل به پروژه عمراني مي‌شود، فرمانداران نسبت به توزيع در کميته‌هاي برنامه‌ريزي با حضور نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و مديران اقدام کنند.

عباسي در خصوص نحوه توزيع بودجه در بين دستگاه‌هاي اجرايي در شهرستان‌ها، توضيح داد: جابجايي بودجه دستگاه‌هاي اجرايي و حذف پروژه توسط سازمان برنامه و بودجه بدون اطلاع فرماندار خلاف قانون است، تخصيص بودجه بايد در کميته برنامه‌ريزي شهرستان‌ها به رياست فرماندار انجام شود.

استاندار چهارمحال و بختياري اظهار کرد: دستگاه‌هاي اجرايي نسبت به تعيين تکليف منازل سازماني و املاک مازاد تا يک‌ماه آينده اقدام کنند، در غيراين‌صورت املاک مازاد احصا و سپس توسط دولت به فروش مي‌رسد و دستگاه‌هاي اجرايي نمي‌توانند پس از اين مهلت از هزينه فروش بهره‌مند شوند و هزينه فروش املاک به خزانه دولت واريز مي‌شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07