پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري گفت:

خانه مطبوعات مقدمات برگزاري نشست‌هاي تخصصي با مسئولان را فراهم کند

کد خبر: 154183 تاریخ انتشار: 1399/05/06
نمایش: 2028
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: خانه مطبوعات و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مي‌تواند مقدمات برگزاري نشست‌هاي تخصصي بين خبرنگاران و مسئولان ارشد استاني را بر اساس ضرورت‌ها و اولويت‌ها فراهم کند.
اقبال عباسي ششم مردادماه در ديدار با اعضاي منتخب هيات مديره خانه مطبوعات چهارمحال و بختياري با تأکيد بر اينکه خبرنگاري يکي از مشاغل بسيار حساس و تعيين‌کننده در جامعه است، اظهار کرد: از مهم‌ترين رسالت‌هاي خبرنگاران و اهالي رسانه مطالبه‌گري، نقد منصفانه و فرهنگ‌سازي است، اگر اصحاب رسانه به رسالت خود به درستي عمل کنند مي‌توانند موجب توسعه و پيشرفت کشور و استان شوند.

استاندار چهارمحال و بختياري ادامه داد: نقد منصفانه براي رفع مشکلات بايد مورد استقبال مديران و مسئولان قرار بگيرد، زيرا اهالي رسانه پل ارتباطي بين مردم و مسئولان هستند، اما متأسفانه بنا به دلايلي گاهي ارتباط بين اصحاب رسانه و مسئولان کمرنگ است و برخي مسائل نيز موجب مي‌شود خبرنگاران از رسالت اصلي خود که همان مطالبه‌گري است، فاصله بگيرند.

عباسي افزود: اصحاب رسانه مي‌توانند با سرمايه‌گذاران و مديران واحدهاي توليدي نشست‌هاي تخصصي براي شنيدن مطالباتشان برگزار کنند و سپس اين مطالبات را به گوش مديران مربوطه برسانند تا براي حل آن‌ها برنامه‌ريزي صورت بگيرد.

استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه نقد اصحاب رسانه بايد تأثيرگذار و در راستاي رفع مشکلات و معضلات باشد، عنوان کرد: اگر خبرنگاران مسير درست را براي بيان نقدها پيدا کند، قطعا مي‌توانند با اين نقد به هدف اصلي خود که حل مشکل است برسند.

وي در خصوص مشکلات اصحاب رسانه، يادآور شد: خبرنگاران و اصحاب جرايد با مشکلات بسياري از جمله نداشتن مسکن، بيمه، درآمد ثابت و تأمين کاغذ براي چاپ مطبوعه روبرو هستند، مي‌توان برنامه‌ريزي‌هاي مدوني را براي حل مشکلات اين قشر به وسيله مديران دستگاه‌هاي اجرايي انجام داد.

عباسي گفت: احداث خانه مطبوعات به اندازه احداث خانه جوان داراي اهميت است، مي‌توان مقدمات اين کار را از طريق اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامي، اداره‌کل راه و شهرسازي و سازمان مديريت و برنامه‌ريزي پيگيري کرد.

استاندار چهارمحال و بختياري در پايان خاطرنشان کرد: در جلسات شوراي اداري،شوراي برنامه ريزي و توسعه و کارگروه آموزش،پژوهش، فناوري و نوآوري اين امکان را فراهم کنيم تا نماينده اي از خانه مطبوعات حضور داشته و مباحث کاربردي مرتبط با رسانه‌ها بيان شود.

🔸شايان ذکر است در ابتداي اين ديدار، اعضاي منتخب هيات مديره خانه مطبوعات چهارمحال‌وبختياري به بيان پيشنهادات و مشکلات خبرنگاران پرداختند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07