پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال‌وبختياري:

توزيع رشته‌هاي هنرستاني با ظرفيت‌هاي بومي هر منطقه متناسب باشد

کد خبر: 154202 تاریخ انتشار: 1399/05/13
نمایش: 2380
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: برخي از سياست‌هاي اشتباه در تصميم‌گيري موجب مي‌شود از مسير صحيح خارج شويم، توزيع رشته‌هاي هنرستان‌ها بايد متناسب با ظرفيت‌هاي بومي هر منطقه باشد.
اقبال عباسي ۱۳ مردادماه در شوراي آموزش و پرورش چهارمحال و بختياري با بيان اينکه بحث تقويت آموزش‌هاي مهارتي در مدارس فني و حرفه‌اي و کاردانش و هنرستان‌ها داراي اهميت بالايي است، اظهار کرد: ما مي‌توانيم در اين مدارس ابتدا کارگر و تکنسين ماهر تربيت کنيم و پس از آموزش‌هاي تکميلي در دانشگاه اين افراد به مهندسان ماهر تبديل شوند.

استاندار چهارمحال  و بختياري با تأکيد بر اينکه اگر فرد دانش فني نداشته باشد، نمي‌تواند کارآفريني کند، گفت: متأسفانه بازار کار در برخي از رشته‌هاي مهندسي اشباع شده است و بسياري از نيروهاي شرکتي به‌کارگيري شده در ادارات از توانمندي لازم براي انجام مأموريت محوله برخوردار نيستند.

وي ادامه داد: براي کاهش بيکاري بايد افراد به صورت تخصصي در حوزه‌هاي مختلف آموزش ببينند، اگر افراد توانايي لازم را در حرفه خود داشته باشند مي‌توانند جذب بازار کار شوند.

عباسي در ادامه در خصوص احداث هنرستان‌هاي جديد در چهارمحال و بختياري، عنوان کرد: به نظر مي‌رسد بايد اين کار به بخش خصوصي واگذار و يا اين کار به صورت مشارکتي با صنايع بزرگ انجام شود.

استاندار چهارمحال و بختياري افزود: در بسياري ازاستان‌ها مديران کارخانجات تمايل دارند از دانش‌آموزان ماهر آموزش ديده در هنرستان‌ها استفاده کنند، بايد آموزش‌هاي مدارس فني و حرفه‌اي در هر منطقه مطابق با ظرفيت‌هاي آن باشد.

عباسي در پايان با بيان اينکه در سال‌جاري توزيع اعتبارات انجام شده است و امکان تخصيص بودجه براي احداث و يا تجهيز هنرستان‌هاي فني و حرفه‌اي وجود ندارد، خاطرنشان کرد: براي سال آينده مهم‌ترين اولويت‌ها در اين بخش، انتظارات از دستگاه‌هاي اجرايي و اعتبار موردنياز احصا شود، تا در جلسات آتي بتوان براي آن تصميم‌گيري کرد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07