پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختياري: خبرنگاران وجدان بيدار جامعه باشند

کد خبر: 154233 تاریخ انتشار: 1399/05/20
نمایش: 1906
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با گراميداشت ياد و خاطره شهداي خبرنگار گفت: خبرنگاران با انعکاس واقعي رويدادها و برخورداري از استقلال عمل در اطلاع‌رساني و آگاهي‌بخشي، مي‌توانند به مثابه وجدان بيدار جامعه ايفاي نقش کنند.
اقبال عباسي روز دوشنبه در ديدار با رييس و خبرنگاران خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) مرکز شهرکرد افزود: يک خبرنگار در زمان نگارش خبر وجدان خود را قاضي کند و بر اساس آن به تهيه و انتشار خبر مي‌پردازد تا از اين طريق بتواند اخبار صحيح و منطبق بر واقعيت را در اختيار مخاطب خود قرار دهد.

وي با قدرداني از تلاش و فعاليت مجموعه خبرگزاري ايرنا مرکز شهرکرد، تصريح کرد: خبرنگاران اين مجموعه از خبره‌هاي حوزه خود به شمار مي‌روند که با انعکاس صحيح اخبار در تبيين و اطلاع‌رساني دستاوردهاي نظام و دولت نقش مهمي ايفا مي‌کنند.

عباسي با اشاره به فضاي حاکم بر رسانه‌هاي اين استان به بيان برخي از مشکلات اين حوزه پرداخت و تصريح کرد: مهمترين موضوعي که بايد براي ارتقاي جايگاه رسانه‌ها و حرفه‌اي‌تر شدن خبرنگاران استان انجام داد، بحث آموزش است.

استاندار چهارمحال و بختياري ادامه داد: خلا آموزش در فضاي رسانه‌اي محسوس است و اين موضوع مي‌طلبد متوليان امر دوره‌هاي آموزشي مطابق با شرايط روز براي خبرنگاران استان برگزار کنند.

عباسي همچنين بر تامين تجهيزات و امکانات کافي براي رسانه‌ها تاکيد کرد و گفت: برخي رسانه‌ها از امکانات کافي برخوردار نيستند و اين موضوع مي‌تواند تلاش‌هاي فعالان اين عرصه را تحت تاثير قرار دهد از همين رو ضرورت دارد تا در اين رابطه نيز تدابيري انديشيده شود.

وي، برخورداري از وجدان خبرنگاري را از ديگر الزامات اين حوزه برشمرد و گفت: خبرنگاران علاوه‌بر اينکه بايد آراسته به اين ارزش اخلاقي باشند و  اگر زماني مشاهده کردند که رسانه‌اي نسبت به رعايت اين اصل مهم عدول کرده است در هدايت آن همت کرده و نگذارند جايگاه و شان خبرنگاري تنزل داده شود.

عباسي خاطر نشان کرد: خبرنگاران با خبررساني مبتني بر انصاف، شفافيت و اطلاع‌رساني صحيح مي‌توانند جايگاه خود را حفظ و ارتقا بخشند و بي‌شک در چنين فضاي مي‌توان به نحو بهتر و شايسته‌اي به مردم خدمت کرد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07