پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

اتصال چهارمحال و بختياري به راه‌آهن سراسري در سه قطعه در حال اجرا است

کد خبر: 154235 تاریخ انتشار: 1399/05/20
نمایش: 1935
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به پيشرفت شتابان طرح راه‌آهن اين استان گفت: اتصال استان به راه‌آهن سراسري در سه قطعه در حال اجرا است و به زودي پيمانکار چهارم نيز کار خود را آغاز مي‌کند.

اقبال عباسي روز سه‌شنبه در گفت‌وگوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا افزود: راه‌آهن استان به ۶۵۰ ميليارد تومان اعتبار نياز دارد که از اين ميزان تاکنون ۲۵۰ ميليارد تومان تخصيص داده شده است.

وي ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه اين قول را داده است تا چنانچه اين مبلغ در موعد مقرر جذب شود، کل اعتبار موردنياز تکميل طرح راه‌آهن استان را تقبل کند.

عباسي در ادامه با اشاره به اجراي ديگر طرح‌هاي شکل گرفته در استان طي سال‌هاي گذشته، تصريح کرد: طرح انتقال آب بن به بروجن، اجراي طرح مسکن محرومان، طرح‌هاي راه‌سازي، توسعه روستايي و طرح‌هاي اشتغالزايي از جمله اين اقدامات است، که نشان از رشد و پيشرفت استان دارد.

استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به افزايش بودجه ۹۹ در مقايسه با سال گذشته آن، اظهار داشت: در کنار آن سفر مقامات کشوري و اختصاص اعتبارات ملي براي پيشبرد طرح‌هاي توسعه‌اي استان از جمله مساعدت‌هاي ويژه بودجه‌اي براي استان به شمار مي‌رود.

عباسي افزود: اين در حالي است که تحريم‌هاي ظالمانه، مشکلات بانکي و مهمتر از آن شيوع کرونا دولت را با چالش‌هايي مواجه کرد و فضاي دشواري را براي خدمات‌رساني هرچه بيشتر شکل داده است.

وي با اشاره به تنگناهاي اقتصادي دولت در شرايط کنوني کشور، اظهار داشت: بودجه سال ۹۹ با نفت بشکه‌اي ۵۵ دلار تصويب شده است و از سوي ديگر شيوع کرونا و مشکلات ارزي موانعي فراروي صادرات و واردات کشور قرار داده و از آنجا که دولت تصميمي مبني بر گراني خدمات براي ساير درآمدهاي خود ندارد در شرايط دشواري قرار گرفته است.

عباسي خاطرنشان کرد: بي‌شک دولت به دنبال رفع مشکلات موجود است و در همين راستا تلاش دارد با تعامل با کشورهاي دنيا از اين مرحله سخت نيز به سلامت عبور کند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07