پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

آئين‌هاي سنتي محرم در چهارمحال‌وبختياري برگزار نمي‌شود

کد خبر: 154248 تاریخ انتشار: 1399/05/22
نمایش: 1611
اخبار
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه دستورالعمل برگزاري مراسمات عزداري محرم و صفر بايد در استان بومي‌سازي شود، گفت: امسال مراسماتي نظير شام غريبان، خيمه‌سوزان، تعزيه، شيرخوارگان و آئين‌هاي سنتي شهرستان‌ها برگزار نمي‌شود.
جعفر مرداني ۲۲ مردادماه در جلسه ستاد استاني مديريت و مقابله با کرونا در چهارمحال و بختياري با تأکيد بر اينکه تمامي ظرفيت‌هاي استاني براي مديريت و درمان اين بيماري در استان به کار گرفته شد، اظهار کرد: خوشبختانه در کنترل اين بيماري جزو استان‌هايي با عملکرد مطلوب بوديم، اما در هفته‌هاي اخير شاهد افزايش تعداد مبتلايان و مرگ و مير ناشي از اين ويروس بوديم.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به فرارسيدن ماه محرم، گفت: دستورالعمل برگزاري ايام سوگواري شهادت امام حسين(ع) از طريق ستاد ملي کرونا ابلاغ شده است و موظف به اجراي دقيق پروتکل‌ها در مراسمات عزداري هستيم.

مرداني خاطرنشان کرد: بايد ضمانت اجرايي براي رعايت‌هاي پروتکل‌هاي بهداشتي مراسمات عزداري محرم و صفر تدوين شود، همچنين اقلام بهداشتي نظير ماسک و موادضدعفوني بايد در اختيار هيات‌هاي عزاداري قرار بگيرد و ساير تمهيدات بايد در اين خصوص انديشيده شود تا سلامت عزاداران حفظ شود.

 معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: طبق مصوبه ستاد کرونا دسته‌روي هيات‌ها ممنوع است، ملاک و معيار ما در برگزاري مراسمات عزاداري دستورالعمل ستاد کرونا است و فرمانداران بايد يک نماينده تام‌الاختيار براي حضور در جلسات هماهنگي اجراي پروتکل‌ها معرفي کنند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07