پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

جابجايي روستاي در معرض خطر سيد محمد چهارمحال و بختياري

کد خبر: 154269 تاریخ انتشار: 1399/05/26
نمایش: 1580
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: جابجايي خانه‌هاي روستاي سيدمحمد از توابع بخش منج در شهرستان لردگان بايد در دستور کار قرار بگيرد، تا در صورت وقوع حوادث طبيعي مانند سيل و زلزله خطري جان ساکنان اين روستا را تهديد نکند
استاندار چهارمحال و بختياري  25 مردادماه در جلسه کارگروه زيربنايي، توسعه روستايي و عشايري با تاکيد بر اينکه اشتغال پايدار روستايي، مي‌تواند هدف مهاجرت معکوس به روستاها را تحقق بخشد، اظهار کرد: توسعه روستايي همواره از اهداف مهم دولت تدبير و اميد بوده و باوجود تمام مشکلات و محدوديت‌ها، دولت از هيچ تلاشي در اين زمينه فروگذار نکرده است.
 
🔸اقبال عباسي با اشاره به تغيير الگوهاي توسعه در کشور، بر استفاده از يافته‌هاي جديد علمي در تدوين برنامه‌هاي توسعه‌اي، گفت: جامعه امروز ما نيازمند تدوين راهبرد کلان در توسعه روستايي است.

وي با تاکيد بر اينکه روستاها مبدأ و منشأ توسعه هستند، افزود: بي‌توجهي به ظرفيت روستاها در تدوين برنامه‌هاي توسعه‌اي، بسياري از برنامه‌ريزي‌هاي کلان را با مشکل مواجه مي‌کند، بنابراين بهسازي و مقاوم‌سازي روستاهاي در معرض خطر بايد در دستور کار قرار بگيرد.

عباسي ادامه داد: جابجايي خانه‌هاي روستاي سيدمحمد از توابع بخش منج در شهرستان لردگان بايد در دستور کار قرار بگيرد، تا در صورت وقوع حوادث طبيعي مانند سيل و زلزله خطري جان ساکنان اين روستا را تهديد نکند، همچنين برنامه مدوني براي مقاوم‌سازي، بهسازي و جابجايي روستاهاي در معرض خطر استان توسط بنياد مسکن انقلاب اسلامي تدوين شود.

استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه ايجاد اشتغال در روستاها از مهاجرت روستاييان به شهرها جلوگيري مي‌کند، افزود: اگر بتوان طرح‌هاي سرمايه‌گذاري در حوزه دامپروري و کشاورزي در اين روستاها اجرا کرد، مي‌توان شاهد مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها بود.

وي خاطرنشان کرد: جلسه فوق‌العاده‌اي براي تسهيل و تسريع در تصويب طرح‌هاي توليدي کشاورزي و دامپروري در سال جهش توليد و افزايش اشتغال در چهارمحال و بختياري تشکيل شود، تا بتوان از اين طريق در تحقق شعار سال و اشتغال روستاييان گام برداشت.

لازم به ذکر است، در اين جلسه ۲۰ طرح مهم سرمايه‌گذاري مطرح و مورد بحث و بررسي قرار گرفت که از اين تعداد ۱۷ طرح مربوط به بخش کشاورزي بود، اين طرح‌ها در صورت اجرايي شدن اشتغال ۶۰ نفر را بصورت مستقيم در پي دارد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07