پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

خشکسالي‌هاي پي در پي در اين استان موجب بحراني شدن دشت‌هاي اين استان شده است

کد خبر: 154285 تاریخ انتشار: 1399/05/28
نمایش: 1669
اخبار
استاندار با بيان اينکه خشکسالي‌هاي پي در پي در اين استان موجب بحراني شدن دشت‌هاي اين استان شده است، گفت: اين دشت‌ها امروز تبديل به کانون ريزگردها شده‌اند و اگر توجه جدي به احياي اين دشت‌ها صورت نگيرد مي‌تواند در آينده مشکلات فراواني را در آلودگي هوا ايجاد کند.
استاندار چهارمحال و بختياري  ۲۸ مردادماه با  رئيس سازمان محيط زيست کشور به همراه مجمع نمايندگا‌ن استان در مجلس شوراي اسلامي ديدار و گفتگو کرد.

اقبال عباسي در اين نشست  با بيان اينکه خشکسالي‌هاي پي در پي در اين استان موجب بحراني شدن دشت‌هاي اين استان شده است، گفت: اين دشت‌ها امروز تبديل به کانون ريزگردها شده‌اند و اگر توجه جدي به احياي اين دشت‌ها صورت نگيرد مي‌تواند در آينده مشکلات فراواني را در آلودگي هوا ايجاد کند.

وي در ادامه با اشاره به اجراي پروژه‌هاي انتقال آب و ساير پروژه‌هاي عمراني بدون انجام ارزيابي‌هاي زيست‌محيطي، تاکيد کرد: نبايد اجازه دهيم اجراي اين پروژه‌ها موجب تخريب محيط‌زيست و آسيب به گونه‌هاي گياهي، جانوري و منابع‌ آبي شود، بنابراين نياز است سازمان محيط‌زيست تمام توان خود را براي نظارت در اين مسائل به کار بگيرد و اگر اجراي پروژه‌اي موجب آسيب به محيط‌زيست مي‌شود از صدور مجوز خودداري کند.

عباسي در خصوص اعتبارات مورد نياز براي مسائل مربوط به حفاظت از محيط‌زيست و حراست از اين ميراث ملي، افزود: بسياري از همياران طبيعت و قرق‌بانان محلي به صورت افتخاري با سازمان محيط‌زيست و منابع‌طبيعي همکاري مي‌کنند و در بسياري از موارد جان خود را براي حفاظت از اين عرصه‌هاي ملي به خطر مي‌اندازند، به نظر مي‌رسد بايد حمايت قضايي و حقوقي از اين افراد انجام شود.

استاندار چهارمحال و بختياري در پايان عنوان کرد: امروزه مسئله ريزگردها در برخي استان‌ ها در حال تبديل شدن به يک چالش اساسي است، بنابراين بايد براي جلوگيري از سرايت اين مشکل به استان‌هاي نظير چهارمحال و بختياري تدابير لازم انديشيده شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07