پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري گفت:

مراسمات عزاداري محرم صرفا بايد در فضاي باز برگزار شود

کد خبر: 154297 تاریخ انتشار: 1399/05/29
نمایش: 1948
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: برگزاري مراسمات عزاداري محرم صرفا بايد در فضاي باز برگزار شود، همچنين مکان‌هاي برگزاري عزاداري بايد مورد تائيد کارگروه بهداشت و درمان باشد.
اقبال عباسي ۲۹ مرادماه در ستاد استاني مقابله با کرونا در  چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه رعايت قوانين و پروتکل‌هاي بهداشتي بايد در اولويت همه افراد جامعه قرار بگيرد، اظهار کرد: متاسفانه برخي از افراد به قوانين تمکين نمي‌کنند، همين مسئله موجب مي‌شود در مديريت ويروس کرونا با مشکل مواجه شويم.

استاندار چهارمحال و بختياري افزود: خوشبختانه مديريت ويروس کرونا در استان مطلوب بوده است و در شرايط بحراني قرار نگرفتيم، اما اگر نسبت به رعايت دستورالعمل‌هاي ستاد کرونا در ايام عزاداري محرم، تعطيلات پيش‌رو و کنکور بي‌توجه باشيم، قطعا آمار ابتلا  در آينده صعودي مي‌شود.

وي با تأکيد بر اينکه اجراي قوانين جمهوري اسلامي حکم شرعي دارد، گفت: همه متوليان برگزاري مراسمات کنکور و عزاداري ماه محرم بايد احساس مسئوليت داشته باشند، تبعات بي‌توجهي نسبت به مصوبات ستاد کرونا دامن‌گير همه افراد جامعه مي‌شود.

عباسي با بيان اينکه دستورالعمل جديد تخلفات اداري تغيير داشته است، بيان کرد: يکسري موارد با موضوع رعايت پروتکل هاي بهداشتي به  تخلفات اداري افزوده شده است، اين دستورالعمل براي تمامي دستگاه‌هايي که بودجه دولتي دريافت مي‌کنند ارسال شده است و اگر کارکنان دولت نسبت به آن بي‌توجه باشند به تخلفات اداري معرفي مي‌شوند.

استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه هرجايي قوانين نقض مي‌شود دستگاه متولي بايد وارد عمل شود، افزود: اگر در جايي بهداشت و سلامت مردم به خطر بيوفتند، متولي سلامتي يعني مجموعه بهداشت درمان بايد اقدامات لازم را در برخورد انجام دهد.

وي ادامه داد: متولي نظارت بر اجراي پروتکل‌هاي بهداشتي در بحث برگزاري مراسمات عزاداري ماه محرم سازمان تبليغات اسلامي است، در گام اول اگر هيات‌هاي مذهبي و متوليان اماکن مذهبي نسبت به رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي بي‌توجهي کردند تذکر به صورت کتبي، در گام دوم ممنوعيت ارائه خدمات به آن هيات تا پايان ماه صفر و در  صورت تکرار تخلف لغو مجوز هيات براي ۶ ماه و معرفي متوليان به مقام قضايي انجام شود.

عباسي در خصوص کنترل ورود مسافران به چهارمحال و بختياري در تعطيلات پيش‌رو، گفت: فرمانداران هر شهرستان به صورت جداگانه محدوديت‌هايي سخت‌گيرانه را در اين ايام در شوراهاي تامين مصوب و اعمال کنند.

استاندار چهارمحال  و بختياري عنوان کرد: برگزاري مراسمات عزاداري محرم صرفا در فضاي باز برگزار شود و دستگاه‌هايي که فضاي مناسب در اختيار دارند مانند مدارس، مکان‌هاي ورزشي سرباز در اختيار هيات‌هاي ورزشي قرار دهند، همچنين مکان‌هاي عزاداري بايد مورد تاکيد کارگروه بهداشت و درمان باشد.

وي در پايان گفت: انتخابات اتحاديه‌هاي صنفي چهارمحال و بختياري به جهت رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي يکسال به تعويق مي‌افتد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07