پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

اهميت حوزه آموزش در مناطق روستايي و عشايري استان

کد خبر: 154627 تاریخ انتشار: 1399/07/22
نمایش: 1340
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به اهميت حوزه آموزش در مناطق روستايي و عشايري استان گفت: وضعيت آموزش در مناطق کمتر برخوردار به خصوص مناطق عشايري و روستايي نياز به بررسي و توجه بيشتر دارد.
اقبال عباسي روز سه‌شنبه در ششمين جلسه شوراي آموزش و پرورش استان افزود: در برخي از مناطق روستايي استان کلاس درس و مدرسه وجود ندارد و بايد براي ارزيابي بيشتر در اين مناطق حضور پيدا کنيم.

وي با اشاره به اهميت توجه به رفع محروميت در اين مناطق به خصوص محروميت آموزشي و برقراري عدالت آموزشي، گفت: مديران آموزشي بايد با حضور ميداني در اين مناطق بتوانند، زمينه احداث مدرسه و تامين امکانات آموزشي براي دانش‌آموزان را فراهم کنند.

به گفته وي، در اين مناطق کمترين امکانات وجود دارد و مقرر شد با حضور مسوولان دانشگاه علوم پزشکي، راه و شهرسازي، زيرساخت و ارتباطات در اين مناطق حاضر و مشکلات آموزش و پرورش و همچنين توسعه اين منطقه بررسي شود.

به گفته وي، بايد جايگاه آموزش و پرورش و نظام تعليم و تربيت براي مردم نهادينه شود تا مردم با اختيارات، وظايف و امکانات آموزش و پرورش آشنا شوند و  همه کاستي‌ها متوجه آموزش و پرورش نشود.

استاندار چهارمحال و بختياري در پايان به مشکلات منطقه ديناران شهرستان اردل و روستاهاي اين منطقه اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در جهت رفع مشکلات و معضلات اين منطقه محروم پيشنهاد مي‌شود جلسه بعدي شوراي آموزش و پرورش استان در اين منطقه تشکيل شود و مديران مرتبط و مديراني که در اين حوزه مي‌توانند کمک کنند در اين جلسه دعوت شوند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07