پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

اعمال محدوديت‌ها و ممنوعيت‌هاي جديد به‌منظور مقابله با ويروس کرونا

کد خبر: 154657 تاریخ انتشار: 1399/08/05
نمایش: 1495
اخبار
️استاندار چهارمحال و بختياري گفت: محدوديت‌ها و ممنوعيت‌هايي جديد به‌منظور مقابله با ويروس کرونا از شنبه آينده در استان اعمال خواهد شد.
️اقبال عباسي شامگاه دوشنبه در بيست و هفتمين ستاد استاني مقابله با ويروس کرونا در چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: براساس تصميم اعضاي اين ستاد تا دو روز آينده مصداق‌هاي محدوديت‌ها و ممنوعيت‌هاي جديد به‌منظور جلوگيري از شيوع ويروس کرونا و تلاش براي قطع زنجيره انتقال آن شناسايي و دسته‌بندي مي‌شود.
وي افزود: اين محدوديت‌ها و ممنوعيت‌ها روز پنجشنبه هفته جاري در نشست مشترک شوراي اداري، شوراي تامين، شوراي هماهنگي مديريت بحران و ستاد استاني مقابله با ويروس کرونا در چهارمحال و بختياري مصوب و از روز شنبه به‌مدت دو هفته اجرايي خواهد شد.
عباسي تصريح کرد: محدوديت‌ها و ممنوعيت‌هاي مرتبط با جلوگيري از شيوع ويروس کرونا در چهارمحال و بختياري تاکنون اختياري بوده اما اجراي آن در طرح جديد به‌صورت اجباري است و تمامي گروه‌هاي هدف موظف به اجراي آن هستند.
وي يادآور شد: همچنين مجري، ناظر و گروه ارزيابي مرتبط با نحوه اجرايي محدوديت‌ها و ممنوعيت‌هاي جديد به‌منظور جلوگيري از شيوع بيشتر ويروس کرونا در چهارمحال و بختياري مشخص و موارد به‌صورت مستمر پيگيري و نتيجه آن به ستاد اعلام مي‌شود.
استاندار چهارمحال و بختياري اظهار داشت: به‌منظور عملکرد بهتر و خروجي مطلوب‌تر ناشي از لزوم اعمال محدوديت‌ها و ممنوعيت‌هاي جديد به‌منظور جلوگيري از شيوع ويروس کرونا در استان فعالان سازمان‌هاي مردم‌نهاد (سمن‌ها) و گروه‌هاي فضاي مجازي پرمخاطب استان دعوت و از آنان براي همکاري با مسوولان دولتي در اين حوزه درخواست مي‌شود.
وي گفت: اين محدوديت‌ها و ممنوعيت‌ها در صورت لزوم و با نظر اعضاي ستاد مقابله با ويروس کرونا در استان قابل تمديد است.
عباسي تاکيد کرد: هم‌اينک وضعيت چهارمحال و بختياري در شيوع ويروس کرونا و ابتلا به بيماري کوويد 19 مطلوب نيست و وضعيت روز به روز در حال تشديد است.
وي افزود: رسانه‌هاي گروهي و فضاي مجازي براي همکاري گروه‌هاي مختلف مردم، مسوولان و قشرهاي ديگر براي اجراي محدوديت‌ها و ممنوعيت‌هاي مرتبط با جلوگيري از شيوع ويروس کرونا در چهارمحال و بختياري کمک کنند تا شرايط از اين بدتر نشود.
استاندار چهارمحال و بختياري تصريح کرد: براساس برآوردها و پيش‌بيني‌هاي انجام شده، در ماه‌هاي آينده 15 هزار بيمار مبتلا به کوويد 19 در چهارمحال و بختياري وجود دارد که در اين صورت فاجعه رخ مي‌دهد که اين موضوع نگراني‌هاي مسوولان استان را تشديد مي‌کند.
وي يادآور شد: متاسفانه هم‌اينک برخي مراسم عزاداري، عروسي، نشست‌‌ها و جلسه‌هاي غيرضروري تشکيل مي‌شود و مسوولان از عموم مردم درخواست دارند تا از اين اقدام خودداري کنند. 
عباسي اظهار داشت: از علماي مؤثر، شخصيت‌هاي اجتماعي با نفوذ، بزرگان اقوام، صاحبان تريبون و مسوولان مرتبط در چهارمحال و بختياري براي اطلاع‌رساني از خطرات مرتبط با شيوه ويروس کرونا در رسانه‌هاي گروهي بهره‌گيري مي‌شود.
وي گفت: در شرايط کنوني بايد با هم‌افزايي و کمک به همديگر از تبديل بيماري کوويد 19 به فاجعه در آينده جلوگيري کرد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07