پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار

آمادگي ادارات براي پيشگيري و کنترل آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان

کد خبر: 154662 تاریخ انتشار: 1399/08/06
نمایش: 1394
اخبار
️معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به آمادگي اداره‌کل دامپزشکي، نيروي انتظامي و سازمان جهادکشاورزي براي پيشگيري و کنترل آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان در چهارمحال و بختياري، گفت: بر حمل و نقل غيرمجاز مرغ نظارت صورت بگيرد و با متخلفان برخورد شود.
️جعفر مرداني ۶ آبان‌ماه در جلسه پيشگيري و کنترل آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان در چهارمحال و بختياري با بيان اينکه ۲۱۳ واحد فعال مرغ گوشتي در صنعت طيور فعاليت مي‌کند، اظهار کرد: در هر دوره ۴ ميليون و ۶۰۰ هزار قطعه مرغ توليد مي‌شود، همچنين ۱۰ واحد توليد بوقلمون گوشتي و يک واحد مرغ مادر گوشتي و پنج واحد مرغ تخمگذار نيز در استان وجود دارد، بنابراين آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان بايد مورد توجه قرار بگيرد.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري با تاکيد بر حفظ سلامت جامعه در  پيشگيري و کنترل آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان، افزود: نبايد اجازه دهيم اين بيماري موجب خسارت به توليدکنندگان مرغ در استان در شرايط فعلي اقتصادي و کرونا شود.

وي تاکيد کرد: براي پيشگيري، مقابله و شيوع و کنترل آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان بايد تمام دستگاه‌هاي اجرايي وارد ميدان شوند، جلسات هماهنگي و پيشگيري در شهرستان‌ها تشکيل شود و هر دستگاه يک نماينده براي اين ستاد معرفي کند.

مرداني با اشاره به آمادگي اداره‌کل دامپزشکي، نيروي انتظامي و سازمان جهادکشاورزي براي پيشگيري و کنترل آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان در چهارمحال و بختياري، گفت: اداره‌کل حمل و نقل پايانه‌ها نسبت به جابجايي و حمل طيور به صورت غيرمجاز نظارت و با متخلفان برخورد لازم را انجام دهد.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه در عرضه مرغ و بلدرچين بومي نيز بايد نظارت صورت بگيرد، بيان کرد: اگر واحدي درگير  آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان شد، عمليات معدوم‌سازي انجام و از توليدکننده حمايت لازم انجام پذيرد، همچنين مي‌توان از ظرفيت قرارگاه پدافند زيستي براي پيشگيري و کنترل آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان استفاده کرد.

وي در پايان يادآور شد: اطلاع‌رساني لازم به دور از ايجاد رعب و وحشت در خصوص آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان انجام شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07