پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

ايجاد رونق و تحرک‌بخشي در حوزه توليد توسط شرکت‌هاي سرمايه‌گذاري بزرگ

کد خبر: 154671 تاریخ انتشار: 1399/08/07
نمایش: 1435
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه حضور شرکت‌هاي سرمايه‌گذاري بزرگ در مناطق کم‌برخوردار موجب ايجاد رونق و تحرک‌بخشي در حوزه توليد مي‌شود، اظهار کرد: اين استان باوجود ظرفيت‌ها و پتانسيل‌هاي بسيار در حوزه‌هاي مختلف بالاترين نرخ بيکاري را به خود اختصاص داده است، اين مسئله زيبنده اين استان نيست.
️اقبال عباسي ۷ آبان‌ماه در کارگروه اقتصادي، اشتغال و سرمايه‌گذاري چهارمحال و بختياري با حضور معاونان و مديران عامل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي گفت: براي حل مشکل بيکاري در اين استان مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي بايد حمايت لازم را انجام دهند، همچنين مديران در پيگيري مسائل مربوط به سرمايه‌گذاري بايد غيرت و تعصب به خرج دهند تا سرمايه‌گذاري نتيجه‌بخش باشد.

وي از مشارکت بانک رفاه کارگران در پروژه احداث محور فرخشهر، شهرکرد، ناغان به خوزستان خبر داد و گفت: اين پروژه مرکز استان را از بن‌بست خارج مي‌کند، اين پروژه در مقايسه با محور اصفهان، بروجن، لردگان به خوزستان که يک محور ترانزيستي محسوب مي‌شود، شهرستان‌هاي بيش‌تري را پوشش مي‌دهد.

عباسي ادامه داد: شرکت شستا، بانک رفاه و چند شرکت زيرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي مي‌توانند در طرح‌هاي سرمايه‌گذاري ساخت قطعات خودرو، سرم و داروسازي در شهرستان بن، زيرمجموعه‌هاي پتروشيمي لردگان، واحدهاي دامداري، حوزه شهرک بادام و ... مشارکت کنند.

استاندار چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه توليد و فرآوري بادام سودآوري و اشتغالزايي بالايي دارد، افزود: مابه تفاوت فروش بادام توليدي در استان بالاي هزار ميليارد تومان است، براي احداث شهرک بادام يک قطعه زمين در حدفاصل شهرستان سامان و شهرکرد به مساحت 50 هکتار اختصاص يافته است و فرآيند اداري آن در حال انجام است، مي‌توان اين شهرک را به سرمايه‌گذار بخش خصوصي نيز واگذار کرد.

وي در ادامه در خصوص مشکل واگذاري زمين براي احداث دامداري ۶۰۰۰ راسي در شهرستان خانميرزا، تاکيد کرد: هيچ نهادي حق ايجاد مانع براي احداث اين واحد دامداري را ندارد و خود شخصا جوابگوي مسائل و مشکلات اين طرح هستم، شرکت شستا مي‌تواند از فردا روند اجرايي اين پروژه را آغاز کند، همچنين ساير پروژه‌هاي پيشنهادي به سرعت کلنگ‌زني شود.

عباسي در پايان با اشاره به اينکه چند برند معتر از جمله ظريف مصور، کارخانه حجاب، برفاب و ... در چهارمحال و بختياري وجود دارد، تاکيد کرد: طرح آمايش سرزمين و سند توسعه استان تهيه شده است و مي‌تواند مورد استفاده سرمايه‌گذاران قرار بگيرد.

استاندار چهارمحال و بختياري در پايان بيان کرد: طرح‌هاي سرمايه‌گذاري آماده شده در استان با حضور مديران مرتبط در حضور وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي مطرح مي‌شود، انتظار مي‌روند طرح‌هاي سرمايه‌گذاري پيش‌بيني شده با سرعت آغاز شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06