پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

ايجاد برخي محدوديت‌ها و ممنوعيت‌ها به صورت اجباري از روز شنبه 10 آبان‌ماه در استان

کد خبر: 154672 تاریخ انتشار: 1399/08/08
نمایش: 1373
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: برخي محدوديت‌ها و ممنوعيت‌ها به صورت اجباري از از روز شنبه 10 آبان‌ماه در استان براي مهار بيماري کرونا اجرا مي‌شود، اگر بيماري مهار نشود با جمعيت زيادي بيمار کرونايي در استان در ماه‌هاي آينده مواجه مي‌شويم.
️اقبال عباسي ۸ آبان‌ماه در شوراي اداري چهارمحال و بختياري با بيان اينکه رويکرد جلسه امروز برنامه‌ريزي براي مهار بيماري کرونا در استان است، اظهار کرد: وضعيت استان از نظر کنترل بيماري مطلوب نيست، بنابراين ناچار به اجراي محدوديت‌ها و ممنوعيت‌هاي اجباري هستيم.
وي تاکيد کرد:  اعضاي شوراي اداري بايستي در اولين فرصت مباحثي که در اين جلسه مطرح شد را براي پرسنل خود با تشکيل جلسه داخلي، تبيين کنند، همچنين فرمانداران شهرستان‌ها براي اعضاي شوراي اداري خود تکليف کنند.
عباسي افزود: يکي از نگراني‌ها  رعايت نکردن دستورالعمل‌هاي بهداشتي و فاصله اجتماعي از سوي همگان است، به دليل توجه نکردن به توصيه‌ها از روز شنبه 10 آبان‌ماه  محدوديت‌ها و ممنوعيت‌ها به صورت اجباري اجرا و به افکار عمومي اعلام شود، تا شايد اين تصميم تاثيري در مهار بيماري داشته باشد.
استاندار با اشاره به اينکه ناظر و مجري محدوديت‌ها و ممنوعيت‌ها مشخص است، تاکيد کرد: مرجع رسيدگي به تخلفات اعم از دستگاه‌هاي اداري، دولتي و عمومي دستگاه قضايي و دستگاه اداري خواهد بود.
وي گفت: از روز شنبه با اعمال برخي محدوديت‌ها و ممنوعيت‌ها، هرگونه مراسم توديع، معارفه، همايش، گردهمايي خارج از پرسنل سازماني ممنوع است و مديران ديگر دستگاه‌ها نبايد در برنامه دستگاه‌هاي ديگر شرکت کنند، در صورتي که از سوي متولي امر، موضوعات مربوطه مورد توجه قرار نگيرد، مرتکب تخلف اداري مي‌شود، همچنين در اين ايام چاپ هرگونه آگهي فوت، کارت عروسي ممنوع است.
عباسي تاکيد کرد: مجري اجراي محدوديت‌ها و ممنوعيت‌ها اداره‌کل صمت و اتاق اصناف است و تيم نظارتي شامل فرمانداري، سپاه، مراکز بهداشت، تعزيزات حکومتي، نماينده دادستان و هلال‌احمر مي‌باشد.
استاندار چهارمحال و بختياري ادامه داد: تيم ارزيابي نيز شامل اداره‌کل بازرسي، علوم پزشکي، دفتر بازرسي استانداري و واحد حقوقي علوم پزشکي است.
وي با بيان اينکه در شهرستان بروجن و شهرکرد که در وضعيت خاکستري قرار دارد تمامي گروه‌هاي شغلي به جز گروه يک بايد فعاليت خود را تعطيل کنند، توضيح داد: گروه يک شامل مشاغل حياتي و ضروري مرتبط با زندگي مردم نظير مراکز امدادي، درماني، اورژانس، مراکز امنيتي، اداري، خدماتي، فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي، مراکز تامين ارزاق و مايحتاج عمومي، داروخانه‌ها، مراکز عرضه موادغذايي، پروتئيني و لبني است.
عباسي با بيان اينکه شهرستان‌هاي با وضعيت زرد شامل محدوديت و ممنوعيت نمي‌شوند، اضافه کرد: در شهرستان‌هاي قرمز و نارنجي مانند فارسان، بن، لردگان، خانميزا و سامان گروه‌هاي شغلي يک و دو اجازه فعاليت دارند، گروه شغلي دو شامل مراکز خريد، پاساژها، مال‌هاي فروش غيرمواد غذايي، مراکز شماره گذاري اتومبيل، مراکز تهيه و طبخ غذا با پذيرش مشتري، مراکز متبرکه و زيارتگاه‌ها، مساجد و مصلي‌ها، مراکز تمرين و انجام مسابقات ورزشي، مراکز فروش لوازم خانگي، قنادي و شيريني فروشي ها، آب ميوه و بستني فروشي ها، آرايشگاههاي مردانه، بازار فروش خودرو، فرش و موکت فروشي‌ها، خدمات چاپ ديجيتال، تزيينات داخلي ساختمان،
 کادويي فروشي‌ها، اسباب بازي فروشي‌ها، عمده فروشي و خرده فروشي پوشاک، پارچه فروشي‌ها، پرده سراها، مراکز فروش مبلمان، کيف و کفش، مراکز فروش لوازم التحرير، خياطي و خرازي، آتليه و عکاسي‌ها، مشاوران املاک، فروشگاه‌هاي لوازم آرايشي و بهداشتي و مراکز فروش و عرضه خشکبار و آجيل است.
استاندار چهارمحال و بختياري افزود: گروه شغلي سه شامل مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌هاي علميه، آموزشگاه‌هاي فني حرفه‌اي، زبان‌سراها، آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهاي کودک، استخرهاي سرپوشيده، سينما و تئاتر، موزه ها و باغ موزه ها، تالارهاي پذيرايي، آرايشگاه‌هاي زنانه و سالن‌هاي زيبايي و کاهش فعاليت مترو و حمل و نقل عمومي درون شهري است.
وي با بيان اينکه دورکاري و کاهش ساعات کاري باتوجه به زيرساخت‌هاي موجود در دستور کار قرار بگيرد، بيان کرد: پرسنل و افرادي که داراي بيماري زمينه‌اي و در معرض ابتلا به کرونا هستند در اولويت دورکاري باشند.
عباسي در پايان خاطرنشان کرد: در جلسه آينده ستاد کرونا پيشنهاد قرنطينه کامل چهارمحال و بختياري به عنوان استان پايلوت به اين ستاد داده مي‌شود تا اگر شرايط مهيا بود براي مهار بيماري اين استان به صورت کامل قرنطينه شود، همچنين قرارگاه پيگيري مصوبات در حال تشکيل است، رسانه‌ها اعم از مجازي و مکتوب ستاد کرونا  را در امر اطلاع‌رساني ياري کنند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07