پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار:

لزوم همراهي و همکاري مردم و مسئولان در قطع کردن زنجيره انتقال بيماري کرونا

کد خبر: 154704 تاریخ انتشار: 1399/08/15
نمایش: 1570
اخبار
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه بايد با همراهي و همکاري مردم و مسئولان زنجيره انتقال بيماري کرونا قطع شود، اظهار کرد: کادر درمان دغدغه سلامت مردم و جامعه را دارند، در بحث مديريت اين بيماري بحث سلامت، امنيت و معيشت بايد در کنار يکديگر ديده شود.
جعفر مرداني ۱۵ آبان‌ماه در جلسه قرارگاه عملياتي مقابله با کرونا در چهارمحال و بختياري با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري در ستاد ملي کرونا، يادآور شد: تاکيد ايشان حفظ سلامت مردم جامعه در تصميم‌گيري‌ها است، مسئولان و مردم بايد دغدغه حفظ سلامت و جان مردم را داشته باشند.

وي با تاکيد بر اينکه وضعيت چهارمحال و بختياري در مديريت بيماري مطلوب نيست و شهرهاي شهرکرد و بروجن در وضعيت بحراني قرار دارند، عنوان کرد: جهت پيگيري مصوبات ستاد استاني کرونا دستگاه‌هاي اجرايي يک نماينده تام‌الاختيار  به قرارگاه عملياتي مقابله با کرونا معرفي کنند و متناظر قرارگاه استاني يک قرارگاه شهرستاني در فرمانداري‌ها نيز تشکيل شود.

مرداني با بيان اينکه از  ۱۲ کميته‌ تشکيل شده در ذيل ستاد استاني مقابله و پيشگيري از کرونا در چهارمحال و بختياري بازخورد چنداني مشاهده نشده است، گفت: اين کميته‌ها در بحث مديريت، مقابله و پيشگيري بايد فعال شود.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه برگزاري جشن عروسي، عقد و ترحيم در استان ممنوع است، تاکيد کرد: تالارهاي پذيرايي حق برگزاري هيچ‌گونه مراسمي را ندارند، همچنين طبق مصوبه شوراي اداري چاپخانه‌ها نيز حق چاپ کارت عروسي و اعلاميه را ندارند و فرهنگ و ارشاد بايد بر اين مسئله نظارت جدي داشته باشد.

وي تاکيد کرد: مديران کانال‌هاي تلگرامي حق هيچ‌گونه اطلاع‌رساني در خصوص برگزاري مراسمات عروسي و ترحيم را ندارند و پليس فتا بايد بر اين موضوع نظارت جدي داشته باشد و به مديران اين کانال‌ها تذکرات لازم را بدهد.

مرداني با اشاره به اينکه مردم از نحوه رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي در مطب پزشکان در چهارمحال و بختياري گلايه دارند، اظهار داشت: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکي بايد نسبت به رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي در مراکز درماني و مطب پزشکان نظارت جدي داشته باشد.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي چهارمحال و بختياري در خصوص کنترل مبادي ورودي و خروجي چهارمحال و بختياري، بيان کرد: کنترل مبادي ورودي و خروجي بر عهده نيروي انتظامي است، در روزهاي پاياني هفته بايد محدوديت‌ها تشديد شود.

وي تاکيد کرد: هر فردي بخواهد سلامت جامعه را تهديد کند، برخورد لازم با آن فرد صورت بگيرد، رانندگان حمل و نقل عمومي ملزم رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي هستند و اگر فردي از ماسک استفاده نمي‌کند، نبايد به او خدمات بدهند.

مرداني در خصوص تعطيلي مدارس در تمامي مناطق چهارمحال و بختياري، خاطرنشان کرد: در برخي مناطق استان امکان تعطيلي کامل مدارس و آموزش به صورت مجازي وجود ندارد، بنابراين نياز است قبل از اعلام هر گونه تعطيلي با آموزش و پرورش هماهنگي انجام شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07