پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار:

فرمانداران نسبت به آماده‌سازي نقاهتگاه و قرنطينه محله اقدام کنند

کد خبر: 154786 تاریخ انتشار: 1399/09/03 21:04:35
نمایش: 2183
اخبار
معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري گفت: در راستاي اجراي طرح محله‌محور مديريت و کنترل شيوع ويروس کرونا، فرمانداران شهرستانهاي ۱۰ گانه استان نسبت به آماده‌سازي نقاهتگاه ها و محل هاي قرنطينه بيماران کرونايي، همکاري و اقدام کنند.
جعفر مرداني روز دوشنبه در نشست قرارگاه عملياتي ستاد مقابله با شيوع  ويروس کروناي اين استان افزود: طرح بسيج محله محور تحت عنوان حاج قاسم سليماني که با همکاري سپاه و بسيج انجام مي‌شود با راهکارهاي مراقبتي، حمايتي و نظارتي مي تواند نقش مهمي در مهار و کاهش شيوع کرونا ايفا کند.

وي ادامه داد: فرمانداران و ساير دستگاه‌هاي مسئول در اجراي هرچه بهتر اين طرح مشارکت و همکاري کنند و زيرساخت‌هاي لازم را فراهم آورند.

مرداني در ادامه با تاکيد بر رعايت کاهش حضور کارمندان دستگاه‌ها و نهادها در شهرهاي قرمز به يک سوم و در شهرهاي نارنجي به يک دوم، تصريح کرد: نيروهاي شرکتي هم شامل اين طرح مي‌شوند و بايد آنها نيز همانند نيروهاي رسمي و پيماني دورکاري کنند.

معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه عامل اصلي شيوع ويروس کرونا در استان تجمعات خانوادگي و مراسم‌هاي ترحيم و عروسي است، اظهار داشت: سازمان تبليغات اسلامي و فرهنگ و ارشاد اسلامي نسبت به حضور مداحان زير مجموعه خود در اين مراسمات نظارت بيشتري داشته باشند.

مرداني نظارت بر ناوگان حمل و نقل درون و برون شهري را از ديگر ضروريات مهار شيوع کرونا دانست و گفت: مواردي نظير تخلف ناوگان برون شهري مبني بر تخطي از مصوبه ۵۰ درصد ظرفيت گزارش شده که مي طلبد اداره کل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي نسبت به نظارت‌ها اهتمام بيشتري به کار گيرد.

وي با بيان اينکه ۹۰ درصد از اصناف چهارمحال و بختياري در ۲ روز ابتدايي اجراي طرح محدوديت‌هاي آذرماه، همراهي و همکاري مناسب داشته‌اند، افزود: اميد است با همين همراهي و مشارکت، طي ۲ هفته آينده در قطع زنجيره انتقال و کاهش موارد ابتلا، گام اساسي برداشته شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07