پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
معاون توسعه مديريت و منابع استاندار:

افتتاح اولين مرکز تخصصي کارآفريني و مهارت‌هاي کسب کار در مرکز فني ‌و حرفه‌اي استان

کد خبر: 154953 تاریخ انتشار: 1399/09/25
نمایش: 1980
اخبار
️معاون توسعه مديريت و منابع استانداري چهارمحال و بختياري از راه‌اندازي مرکز تخصصي کارآفريني و مهارت‌هاي کسب کار در استان خبر داد و گفت: در وضعيت کرونا کلاس‌ها به‌صورت مجازي برگزار مي‌شود.
ليلا محمديان ۲۵ آذر ماه در آئين افتتاحيه اولين مرکز تخصصي کارآفريني و مهارت‌هاي کسب کار در مرکز فني ‌و حرفه‌اي چهارمحال و بختياري اظهار کرد: در اين مرکز علاوه بر ارائه مهارت‌هاي تخصصي در حوزه کسب و کار، نيازمند ارائه مهارت‌هاي عمومي نيز در اين حوزه هستيم.

معاون توسعه مديريت و منابع استانداري چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه در شرايط بيماري کرونا مهارت‌آموزان مي‌توانند به‌صورت مجازي در کلاس‌هاي مهارت کسب و کار شرکت کنند، گفت: در وضعيت کرونا برگزاري کلاس‌ها به‌صورت مجازي و بعد از پايان کرونا کلاس‌ها حضوري تشکيل مي‌شود.

وي با بيان اينکه حداکثر تعداد مهارت‌آموزان در کلاس‌هاي مهارت‌آموزي در شرايط کرونايي ۳۰ نفر و در شرايط عادي ۶۰ نفر است، افزود: پس از گذراندن آموزش‌هاي تخصصي توسط مهارت‌آموزان در حوزه کسب و کار، از اين افراد در حوزه‌هاي مختلف استفاده مي‌شود.

محمديان خاطر نشان کرد: مبلغ ۲ ميليارد تومان جهت راه‌اندازي مرکز تخصصي کارآفريني در چهارمحال و بختياري هزينه شده و با توجه به اهميت موضوع اشتغال، اين مسئله قابل تقدير است.

 معاون توسعه مديريت و منابع استانداري چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: در هر جامعه‌اي باتوجه به نيازهاي بومي، جغرافيايي و اجتماعي نيازمند ايجاد مشاغل تخصصي در حوزه‌هاي مختلف هستيم، بايد به اين نکته توجه کرد که ايجاد شغل متناسب با نيازهاي جامعه از اهميت بالايي برخوردار است.

 وي با تاکيد بر اينکه اهميت اشتغال و تخصصي بودن شغل بايد تعريف و از قبل توسعه‌ داده شود، عنوان کرد: جامعه نيازمند ايجاد مراکزي براي توسعه مشاغل بااهميت و تاثيرگذار در جامعه است و مشاغل را بايد از جزء به کل رونق داد تا اين مشاغل بتواند تاثيرگذاري لازم را به‌همراه داشته باشند.

محمديان با اشاره به اينکه استفاده از فناوري اطلاعات در مراکز ايجاد اشتغال بسيار ضروري است، تصريح کرد: استفاده از افکار و انديشه‌هاي جوانان براي ايجاد اشتغال اهميت بالايي دارد، مشاغلي که در شهرستان‌ها براي اقشار کم‌درآمد و آسيب‌پذير مهيا نيست را مي‌توان با راه‌اندازي خوابگاه در مرکز استان به اين اقشار ارائه داد، ايجاد بستر مناسب براي  شغل‌هاي گروهي حائز اهميت است.

معاون توسعه مديريت و منابع استانداري چهارمحال و بختياري در پايان گفت: اميدواريم بتوانيم با ارائه آموزش‌هاي همگاني در خصوص ايجاد اشتغال، اين تخصص‌ها را نيز به ساير استان‌هاي کشور و حتي خارج از کشور توسعه دهيم.

لازم به ذکر است، پس از اتمام آئين افتتاحيه، معاون توسعه مديريت و منابع استانداري چهارمحال و بختياري از سايت‌هاي مستقر در مرکز فني ‌و حرفه‌اي استان بازديد به‌عمل آورد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07