پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار:

دستگاه‌هاي متولي آمادگي لازم براي اجراي محدوديت‌هاي يلدايي را داشته باشند

کد خبر: 154954 تاریخ انتشار: 1399/09/25
نمایش: 2111
اخبار
️معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه براي روزهاي ۲۹ و ۳۰ آذر ماه باتوجه به پيش‌رو بودن شب يلدا احتمال اعمال برخي ممنوعيت‌ها و محدوديت‌ها در استان وجود دارد، گفت: دستگاه‌ها آمادگي کامل در اين خصوص داشته باشند.
جعفر مرداني ۲۵ آذر ماه در قرارگاه ستاد استاني مقابله با بيماري کرونا در چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه براي احداث نقاهتگاه در شهرستان‌هاي استان حدود ۵۲ نقطه شناسايي و مختصات آن به تهران ارسال شده است، اظهار کرد: در مرکز استان مجموعه شهداي دانش‌آموز براي ايجاد نقاهتگاه پيشنهاد شده است، متوليان اقدامات لازم را براي تجهيز اين مکان انجام دهند، اگر کمبودي از نظر تجهيزات نرم‌افزاري و سخت‌افزاري وجود دارد، اين کمبودها اعلام شود.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه برگزاري هرگونه مراسم عروسي و عزا در شرايط فعلي ممنوع است، گفت: با مداحان و نوازندگاني که در اين مراسمات شرکت مي‌کنند از طريق دادستاني برخورد مقتضي صورت مي‌گيرد.

وي در خصوص تجمعات در مطب پزشکان، داروخانه‌ها و مراکز بهداشتي و درماني، عنوان کرد: اين مسئله همواره مورد گلايه قرار دارد، پزشکان بايد با انجام تدابيري در خصوص نوبت‌دهي اين مشکل را مرتفع کنند و همچنين باتوجه به زمانبر بودن نسخه‌نويسي الکترونيکي و الزام سازمان‌هاي بيمه‌گر به اين مسئله در حال حاضر براي کاهش تجمع و تسريع در انجام کار اين مسئله الزامي نيست و نسخ به‌صورت دستي نوشته شود.

مرداني با اشاره به برگزاري چند آزمون استخدامي و آزمون‌هاي مهارتي مراکز فني‌ و حرفه‌اي در چهارمحال و بختياري، بيان کرد: سازمان‌ها و ادارات قبل از برگزاري هرگونه آزمون تعداد شرکت‌کننده‌ها، مکان آزمون و ساعت برگزاري آزمون را به دانشگاه علوم پزشکي اعلام کنند و پس از تائيد آزمون با رعايت کامل پروتکل‌هاي بهداشتي برگزار شود.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري يادآور شد: برخي از صنوف درخواست تغيير رده شغلي از گروه دو به يک و از گروه سه به دو را دارند، اين تغيير گروه شغلي در حيطه اختيار ستاد کروناي استان نيست.

وي در ادامه با بيان اينکه براي روزهاي ۲۹ و ۳۰ آذر ماه باتوجه به پيش‌رو بودن شب يلدا امکان اعمال برخي ممنوعيت‌ها و محدوديت‌ها در چهارمحال و بختياري وجود دارد، خاطر نشان کرد: به احتمال زياد از ساعت شش عصر در اين روزها منع تردد خودرو و تعطيلي گروه‌هاي شغلي غيرضروري وجود دارد، بنابراين دستگاه‌ها آمادگي کامل در اين خصوص را داشته باشند.

مرداني با تاکيد بر اينکه اصناف و بازاريان همکاري و همراهي خوبي را با ستاد کرونا در اجراي مصوبات داشتند، افزود: در روزهاي منتهي به شب يلدا از تجمع در مقابل قنادي‌ها، ميوه‌فروشي‌ها و آجيل‌فروشي‌ها جلوگيري شود و ستاد تنظيم بازار نيز بر قيمت‌ها نظارت کند.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري يادآور شد: خوشبختانه در استان هيچ شهري در وضعيت قرمز قرار ندارد، اما در شهرهاي بالاي ۲۰۰ هزار نفر و در شهرستان‌هاي قرمز منع تردد شبانه از ساعت ۹ شب تا ۴صبح ادامه دارد.

وي در خصوص درخواست براي تعطيلي ادارات در منطقه ميانکوه شهرستان اردل باتوجه به شرايط به‌وجود آمده ناشي از شکستگي و آتش‌سوزي لوله انتقال نفت مارون، تصريح کرد: ادارات در اين منطقه تعطيل نيستند و بايد به مردم خدمات‌رساني کنند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07