پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

پرستاران مي‌توانند نقش موثري در هدايت جامعه براي رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي داشته باشد

کد خبر: 154990 تاریخ انتشار: 1399/10/02
نمایش: 1714
اخبار
️استاندار چهارمحال و بختياري گفت: پرستاران در ايام کرونا بار سنگيني را بر دوش کشيدند، اين قشر مي‌تواند نقش موثري در هدايت جامعه براي رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي داشته باشد.
اقبال عباسي روز سه‌شنبه در نشست صميمي با اعضاي نظام پرستاري و خانه پرستار چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه پرستاران احياگر فرهنگ عاشورا هستند، اظهار کرد: الگوي اين قشر حضرت زينب(س) است که در راه پرستاري از مجروحان کربلا ايثارگري کرد.

استاندار چهارمحال و بختياري در ادامه با اشاره به لزوم تامين امنيت بيمارستان‌ها، عنوان کرد: کادر درمان بايد در محيطي امن و آرام به بيماران خدمات‌رساني کنند، بنابراين لازم است اقدامات لازم براي جلوگيري از تنش در محيط بيمارستان توسط نيروهاي نظامي حاضر در بيمارستان انجام بگيرد.

وي با اشاره به اينکه پرستاران بار اصلي مراقبت از بيماران را بر دوش مي‌کشند، افزود: پرستاران از نظر علمي اشرافيت جامع و کاملي بر مسائل و مشکلات بيمارستان‌ها دارند، بنابراين مي‌توان از ظرفيت پرستاران در پست‌هاي مديريتي بيمارستاني نيز استفاده کرد، البته ممکن است قوانين اين اجازه را ندهند اما مي‌توان اين مسئله را پيشنهاد داد.

استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه برخي از پرستاران شرکتي، پيماني و قراردادي از نابرابري در پرداخت حقوق و مزايا نسبت به پرسنل رسمي گلايه‌مند هستند، بيان کرد: اين مسئله در تمامي دستگاه‌هاي اجرايي نيز وجود دارد، دستگاه‌هاي اجرايي نيز براي جبران بخشي از کمبود نيرو براي انجام برخي امورات خاص نيروهايي را به صورت قراردادي، شرکتي و ... بکارگيري مي‌کنند، اما قول‌هايي براي تبديل وضعيت و استخدام پرستاران داده شده است که اميد است به زودي محقق شود.

وي در ادامه با اشاره به برخي از مطالبات پرستاران در خصوص خدمات رفاهي، مسکن و ... يادآور شد: مي‌توان براي پيگيري اين مسائل يک تعاوني چند منظوره با عضوگيري از جامعه پرستاري تشکيل داد و با همکاري بخش خصوصي مجتمع‌هاي رفاهي ويژه اين قشر احداث کرد، دستگاه‌هاي متولي نيز از جمله منابع‌طبيعي و راه و شهرسازي در اختصاص زمين همکاري لازم را داشته باشند.

عباسي تاکيد کرد: حل برخي از مشکلات پرستاران نيازمند اصلاح قوانين و برخي از مشکلات نيز در درون استان قابل حل است، بنابراين مسائل و مشکلات اين قشر به‌طور کامل احصا شود، آن‌جايي که نياز به پيگيري در سطح وزارتخانه و ساير نهادها است، اين مسائل ارجاع داده شود و مشکلاتي که در استان قابل حل است در دستور کار قرار بگيرد.

استاندار چهارمحال و بختياري تصريح کرد: سازمان برنامه و بودجه تخصيص بخشي از اعتبار ساخت خانه پرستار به دانشگاه علوم پزشکي را در دستور کار قرار دهد، همچنين شهرداري و دستگاه‌هاي متولي نيز همکاري لازم را در اين خصوص داشته باشند.

وي در خصوص مشکلات جاده دسترسي به بيمارستان بروجن و دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد، عنوان کرد: اگر اين جاده‌ها در محدوده شهر قرار دارند، شهرداري بايد اقدامات لازم را براي رفع مشکلات انجام دهد، در غير اين صورت راه و شهرسازي وظيفه بر طرف کردن اين مشکلات را دارد.

در پايان اين نشست ضمن قدرداني از تلاش‌هاي صادقانه پرستاران، با اهداي لوح سپاس و شاخه گل از آنان تجليل شد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07