پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

تحليلهاي جمعيتي در اولويت برنامه‌ريزي باشد

کد خبر: 154992 تاریخ انتشار: 1399/10/03 16:55:57
نمایش: 1604
اخبار
️استاندار چهارمحال و بختياري گفت: تحليل آمارهاي جمعيتي با توجه به اهميت بالايي که در مناسبات مختلف جامعه دارد، بايد در راس برنامه ريزي ها و امور استان قرار گيرد.
اقبال عباسي روز چهارشنبه در شوراي راهبردي جمعيت اين استان اظهار داشت: اين مهم مي‌طلبد تا آمارهاي موجود به صورت تحليلي و پژوهشي مورد بررسي قرار گيرد و نتايج آن در جلسات شوراي راهبردي به صورت دقيق ارائه شود.

وي ادامه داد: اگر چه تصميمات جمعيتي رابطه مستقيمي با تحولات ملي و بين‌المللي دارد اما مي توان به طور استاني براي مقابله با هرگونه تهديد و يا بحران جمعيتي در آينده به درستي تصميم گيري و برنامه‌ريزي کرد.

استاندار چهارمحال و بختياري با گراميداشت روز ثبت احوال در کشور همزمان با سوم دي‌ماه افزود: اين نهاد با توجه به رسالتي که در خصوص آمار جمعيتي دارا است، نقش مهمي در مناسبات سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي دارد و اين اهميت بايد به نحو شايسته‌اي مورد توجه واقع شود.

عباسي در ادامه با اشاره به آمارهاي طلاق و ازدواج در استان و مقايسه آن با کشور، خاطر نشان کرد: آمارها نشان مي‌دهد استان در مقايسه با کشور در وضعيت بهتري قرار دارد اما بايد همچنان در برنامه‌ريزي‌ها تلاش شود تا موانع و مشکلات اين حوزه برطرف و تصميم‌گيري‌ها به شکلي باشد که در آينده با بحران جمعيتي مواجه نشويم.

وي با بيان اينکه چهارمحال و بختياري از جوان‌ترين استانهاي کشور است، افزود: اين استان با ۴۰ درصد نرخ مشارکت، با جمعيت جوان آماده به کاري مواجه است که در برنامه‌ريزي‌ها و تصميم‌گيري ها بايد به آن توجه ويژه‌اي شود.

گفتني است، به‌مناسبت صد سالگي تشکيل سازمان ثبت‌احوال اولين شناسنامه براي فرزند مادر ايراني و پدر خارجي در چهارمحال و بختياري صادر شد، اين شناسنامه به‌صورت نمادين در آئيني با حضور استاندار چهارمحال و بختياري به اين کودک تحويل شد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07