پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

روند اجرايي ۴ طرح عمراني چهارمحال و بختياري شتاب مي‌گيرد

کد خبر: 155003 تاریخ انتشار: 1399/10/03
نمایش: 1600
اخبار
​️استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به بررسي روند پيشرفت چهار طرح عمده عمراني در اين استان گفت: با تصويب ستاد اقتصاد مقاومتي، روند اجرايي طرح‌هاي راه‌آهن، انتقال آب بن به بروجن، راه‌سازي و مسکن محرومان با شتاب بيشتري دنبال مي‌شود.
اقبال عباسي شامگاه چهارشنبه در نشست اقتصاد مقاومتي چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه احداث خط راه‌آهن مبارکه به سفيددشت با پيشرفت مطلوبي در حال انجام است، افزود: تاکنون ۲۰۰ ميليارد تومان براي اجراي اين طرح جذب‌شده است که در صورت اختصاص به موقع ۲۰۰ ميليارد تومان اعتبار مرحله بعدي، عمليات زيرسازي خط راه‌آهن به پايان خواهد رسيد.

وي تصريح کرد: محل ايستگاه راه‌آهن در مرکز استان در ورودي شهرکرد و در مجاورت ميدان قمر بني‌هاشم(ع) پيش‌بيني‌شده است که به دليل وجود برخي مشکلات در تملک اراضي مورد نظر، براي تغيير مسير و تعيين ايستگاه در منطقه رحمتيه و در نزديکي دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد انجام مطالعات لازم در دستور کار قرار گرفت.

استاندار چهارمحال و بختياري يادآور شد: پيگيري تملک اراضي و همچنين مطالعه طرح تغيير مسير راه‌آهن به‌صورت همزمان انجام مي‌شود تا در صورت به نتيجه نرسيدن موضوع تملک، اجراي مسير جديد با سرعت وارد مرحله عملياتي شده و احداث راه‌آهن با تأخير رو‌برو نشود.

 وي در خصوص طرح انتقال آب بن به بروجن نيز اظهار داشت: اجراي اين طرح در مرحله مناقصه محل آبگير قرار دارد.

عباسي اعتبار اختصاص‌يافته براي اجراي طرح انتقال آب بن به بروجن را ۴۰۰ ميليارد تومان اعلام و تصريح کرد: نيمي از اين مبلغ واريز شده است که با اختصاص بقيه اعتبارات مورد نياز، احداث مسير اصلي انتقال آب به پايان مي‌رسد.

وي در ادامه به اجراي طرح‌هاي راه‌سازي در استان اشاره کرد و گفت: در نشست اقتصاد مقاومتي درباره برخي مشکلات موجود در ايجاد جاده بروجن به لردگان و مسير شهرکرد، شلمزار، ناغان، ايذه بحث و تبادل‌نظر شد و در آينده‌اي نزديک با مشارکت بانک رفاه کارگران، اجراي اين طرح‌ها دنبال مي‌شود.

استاندار چهارمحال و بختياري افزود: در لايحه بودجه سال آينده، ۱۰۰ ميليارد تومان اعتبار براي اجراي مسير لردگان به ايذه پيش‌بيني‌شده است.

عباسي با بيان اينکه تاکنون ۲ هزار و ۴۴۰ واحد مسکن محرومان در چهارمحال و بختياري ساخته‌شده است، اظهار داشت: يک هزار واحد ديگر نيز با پيشرفت ۶۰ درصدي در حال ساخت است و به‌زودي براي ساخت يک هزار واحد ديگر در روستاهاي استان پيگيري‌هاي لازم انجام مي‌شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06