پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

سردار سليماني منادي وحدت بود

کد خبر: 155070 تاریخ انتشار: 1399/10/13
نمایش: 1490
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: سردار شهيد حاج قاسم سليماني به سبب ارتباط صميمانه‌اي که با اقشار مختلف جامعه داشت در زمان حيات خود منادي وحدت بود و پس از شهادت نيز اسوه انسجام امت اسلامي شد.

اقبال عباسي روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ايرنا افزود: درست در زماني که مشکلات و اختلاف نظرهاي موجود در جامعه به يک معضل تبديل شده بود، سردار سليماني که در حوزه‌ نظامي به خوبي درخشيده بود، فارغ از هر سليقه‌اي در محور مسائل اجتماعي نقش ارزشمندي را در وحدت و انسجام ملي ايفا کرد.

وي ادامه داد: سردار سليماني که در طول هشت سال دفاع مقدس به عنوان يک الگوي خستگي‌ناپذير معرفي شده بود، بعد از جنگ به عنوان يک شخصيت فرهيخته نظامي و فرهنگي فارغ از هر سليقه‌اي در محور مسائل اجتماعي نيز درخشيد و به دليل ارتباط بسيار صميمانه‌اي که با همه اقشار مردم، سياسيون و دانشگاهيان داشت در تقويت وحدت خدمات ارزشمندي به نظام ارائه داد.

عباسي تصريح کرد: اين نقش‌ محوري و انسجام‌بخش در زمان شهادت اين بزرگ‌مرد تقويت ‌شد که نمونه آن را در حضور ميليوني مردم در مراسم تشييع پيکر مطهر سردار مشاهده کرديم، که همگي فارغ از هر رنگ و جناح بهترين تصوير يگانگي و انسجام ملت و نظام اسلامي را به نمايش گذاشتند.

استاندار چهارمحال و بختياري به نقش سردار سليماني در جبهه مقاومت و نقش‎‌آفريني فراملي اين سردار بزرگ اسلام نيز اشاره کرد و گفت: سردار سليماني از زماني که با حضور هميشگي در سپاه قدس نقش پررنگ خود را در امنيت مردم، دفاع از حرمين شريفين و مبارزه تمام قد با داعش به نمايش گذاشت، هم در داخل کشور و هم در کشورهاي منطقه به عنوان يک ناجي و يک ژنرال پرقدرت و البته با ايمان و با اخلاص در سطح بين‌الملل معرفي شد و با ضربات مهلکي که به صهيونيست‌هاي غاصب و داعش وارد شد، روز به روز بر محبوبيت و معروفيت اين فرمانده دلاور عرصه مقاومت افزوده شد.

عباسي ادامه داد: نيروهاي مقاومت با پيوستن به حاج قاسم، او را فرمانده شجاع محور مقاومت دانستند و با اقتدا به ايشان در مسير مبارزه با داعش به پيروزي‌هاي ارزشمندي دست پيدا کردند و به سبب چنين خدماتي بود که با شهادت سردار سليماني تمامي عاشقانش چه در داخل و چه در خارج از مرزها، عزادار شدند.

وي با بيان اينکه راه و مکتب سردار سليماني جاودانه خواهد شد، اظهار داشت: بي‎شک استکبار جهاني همواره در نقاطي نظير خاورميانه به دنبال ايجاد پايگاهي براي بدست آوردن منافع بيشتر است اما تا زماني که راه و مکتب شهيد سليماني را ادامه دهيم و با تکيه بر توانمندي‌هاي داخلي وحدت و يگانگي خود را حفط کنيم، درخت تنومند انقلاب اسلامي تداوم مي‌يابد و دشمن نمي‌تواند آسيبي به کشور بزند.

استاندار چهارمحال و بختياري با تاکيد بر تبيين سيره و مکتب شهيد سليماني در جامعه، خاطرنشان کرد: برپايي همايش‌هاي فرهنگي، يادواره‌هاي مقاومت، جشنواره‌هاي هنري و رسانه‌اي و ساير برنامه‌ها مي‌تواند در معرفي صحيح و درست سرادر رشيد محور مقاومت سپهبد شهيد حاج قاسم سليماني موثر واقع شود.

به گزارش ايرنا، بامداد جمعه ۱۳ دي ۱۳۹۸ در حمله موشکي بالگردهاي آمريکايي به ۲ خودرو در فرودگاه بغداد، سردار قاسم سليماني فرمانده سپاه قدس و ابومهدي المهندس معاون نيروي مردمي عراق (الحشد الشعبي) و همراهان ديگرشان در اين حمله هدف قرار گرفتند و به شهادت رسيدند.

پس از ظهور داعش در عراق و سوريه، شهيد سليماني به عنوان فرمانده سپاه قدس با حضور در اين مناطق و سازماندهي نيروهاي مردمي، به مبارزه با اين گروه پرداخت و در همين راه به شهادت رسيد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06