پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

۷۲درصد مصوبات سفر معاون وزير کشور به چهارمحال و بختياري اجرايي شد

کد خبر: 155072 تاریخ انتشار: 1399/10/13
نمایش: 1735
اخبار
️استاندار چهارمحال و بختياري گفت: تاکنون ۷۲ درصد مصوبات سفر معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منطقه‌اي وزير کشور به اين استان اجرايي و محقق شده است.
اقبال عباسي شامگاه شنبه در دهمين شوراي گفت و گوي دولت و بخش خصوصي چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: در سفر بابک دين‌پرست به چهارمحال و بختياري در شهريور ماه سال‌جاري ۲۵ مصوبه براي توسعه اقتصادي و رفع مشکل صنايع و بخش خصوصي در حوزه سرمايه‌گذاري استان مصوب شده بود که از اين تعداد تاکنون ۱۸ مصوبه برابر با ۷۲ درصد اجرايي شده و يا در حال اجراست.

عباسي تصريح کرد: هفت مصوبه نيز هنوز اجرايي نشده است اما دستورات لازم براي اجراي سريع‌تر اين مصوبات به مسوولان دستگاه‌هاي اجرايي مرتبط و متوليان امر صادر شده است.

وي يادآور شد: در ۲سال اخير، دولت و بخش خصوصي همکاري‌هاي مطلوب و موثري با يکديگر داشته‌اند که منجر به توسعه و ارتقا جايگاه اقتصادي اين استان شده است.

استاندار چهارمحال و بختياري اظهار داشت: زمين مورد نياز براي راه‌اندازي شهرک‌هاي صنعتي خصوصي در اين استان از سوي دولت تامين و به سرمايه‌گذاران حقيقي و حقوقي واگذار مي‌شود.

وي گفت: سرمايه‌گذاران حق فروش اين زمين‌ها را به افراد ديگر ندارند و زمين همچنان متعلق به دولت است و تنها مي‌توانند با سرمايه‌گذاران ديگر مشارکت کنند.

عباسي به سودآوري، اشتغال‌زايي بالا و ميزان سرمايه‌گذاري در صنايع پايين‌دستي اشاره و تاکيد کرد: زيرساخت‌هاي لازم براي سرمايه‌گذاري در حوزه صنايع پايين‌دستي پتروشيمي لردگان هر چه سريع‌تر فراهم و براي جذب سرمايه‌گذاران در اين حوزه تلاش شود.

وي افزود: شرکت شهرک‌هاي صنعتي چهارمحال و بختياري و ساير مسوولان مرتبط براي راه‌اندازي شهرک تخصصي بادام با سرمايه‌گذاري بخش خصوصي، فراخوان جذب سرمايه‌گذار برگزار کنند.

استاندار چهارمحال و بختياري به لزوم پاسخ‌گويي استعلام‌هاي مربوط به سرمايه‌گذاري از سوي دستگاه‌هاي اجرايي در مدت ۲ هفته اشاره و تصريح کرد: در صورت پاسخ ندادن دستگاه‌هاي اجرايي استان به استعلام‌ها در اين مدت، پاسخ استعلام مربوطه مثبت تلقي مي‌شود.

وي يادآور شد: پيگيري‌هايي براي سپردن اختيارات سهم آب چهارمحال و بختياري از زاينده‌رود به خود استان انجام شده که اميد است با سپردن اين اختيار به استان بتوان نسبت به بهره‌مندي مطلوب‌تر از اين سهم و استفاده از آن در طرح‌هاي نيازمند تامين آب اقدام کرد.

وي با اشاره به آلايندگي بالاي برخي واحدهاي توليدي چهارمحال و بختياري مانند کارخانه خميرمايه گفت: ميزان پيشرفت کاهش و رفع آلايندگي اين واحد توليدي تا سه نشست بعدي شوراي گفت و گوي دولت و بخش خصوصي استان پيگيري و در صورت رفع نشدن آن نسبت به تعطيلي اين کارخانه اقدام شود.

در اين نشست تعدادي از فعالان بخش خصوصي ديدگاه‌ها، راهکارها و پيشنهادهاي خود را در خصوص ارتقاي کمي و کيفي اين حوزه ارائه کردند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06