پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

اشتغال‌زايي نوآورانه در روستاهاي چهارمحال و بختياري ارائه شود

کد خبر: 155078 تاریخ انتشار: 1399/10/14 23:15:19
نمایش: 1767
اخبار
️استاندار چهارمحال و بختياري گفت: مديران دستگاه‌هاي اجرايي استان براي کارآفريني و اشتغال‌زايي نوآورانه در مناطق روستايي تلاش جدي داشته باشند و طرح‌هاي مرتبط با آن را ارائه دهند.
اقبال عباسي شامگاه يکشنبه در نشست مشترک کارگروه اشتغال و شوراي گفت و گوي دولت و بخش خصوصي چهارمحال و بختياري که با حضور معاون توسعه کارآفريني و اشتغال وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي برگزار شد، تاکيد کرد: افزايش کارآفريني و اشتغال‌زايي نوآورانه در روستاها منجر به کاهش مهاجرت و بازگشت روستاييان از شهرها به روستاها مي‌شود.

وي افزود: در اين راستا بايد حمايت فکري و مالي در کنار اشتغال‌زايي در روستاها مورد توجه قرار گيرد.

عباسي تصريح کرد: مديران استان درخواست دارند وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي شناور کردن سهم تسهيلات بانکي در بخش‌هاي مختلف سرمايه‌گذاري را در دستور کار قرار دهد.

وي يادآور شد: رفع محدوديت‌هاي تسهيلاتي براي تجهيز دفاتر آي.سي.تي(ICT) روستايي از مهم‌ترين نيازهاي توسعه روستايي به‌شمار مي‌رود.

استاندار چهارمحال و بختياري اظهار داشت:مسوولان جهادکشاورزي استان وضعيت سازگاري و توجيه اقتصادي پرورش پسته در استان را بررسي و نتيجه را به متقاضيان سرمايه‌گذاري در اين حوزه اعلام کنند.

وي گفت: انجام تمامي فعاليت‌هاي سرمايه‌گذاري و صنعتي به دريافت مجوزهاي قانوني و نظريه‌هاي کارشناسي نياز دارد.

عباسي تاکيد کرد: اجراي سياست کارآفريني و اشتغال‌زايي در روستاهاي کشور فرصت مطلوبي براي تسريع در روند توسعه همه‌جانبه است.

وي يادآور شد: به‌تازگي در نشست مسوولان ارشد چهارمحال و بختياري و نمايندگان مردم استان در مجلس شوراي اسلامي با وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي درخصوص طرح‌هاي توسعه‌اي اين استان در سه محور سرمايه‌گذاري، پروژه‌هاي نيازمند تسهيلات و طرح‌هاي ايجادي از سوي اين وزارتخانه و سازمان‌ها و شرکت‌هاي زيرمجموعه تبادل نظر شد.

عباسي اظهار داشت: در اين نشست با کليات اين طرح‌ها موافقت و قرار شد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي و سازمان‌ها و شرکت‌هاي زيرمجموعه آن نسبت به عملياتي کردن طرح‌هاي مرتبط با حوزه‌هاي خود اقدام کنند.

وي گفت: چهارمحال و بختياري از ظرفيت‌هاي مطلوبي براي سرمايه‌گذاري در بخش‌هاي مختلف برخوردار است.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07