پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار:

ايرادات و مشکلات انتخابات در استان ناشي از تعصبات قومي است.

کد خبر: 155143 تاریخ انتشار: 1399/10/23
نمایش: 1633
اخبار
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه نبايد تعصبات قومي و قبيله‌اي موجب شود تا اخلاق را در انتخابات زير پا بگذاريم، گفت: ايرادات و مشکلات انتخابات در استان ناشي از تعصبات قومي است.


جعفر مرداني ۲۳ دي‌ماه در شوراي فرهنگ عمومي چهارمحال و بختياري با بيان اينکه حجاب و عفاف يکي از دغدغه‌هاي مسئولان فرهنگي در استان است، اظهار کرد: دستگاه‌هاي اجرايي، ارگان‌ها و سازمان‌هاي مختلف در موضوع عفاف و حجاب وظايف درون‌سازي و برون‌سازي دارند.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري ادامه داد: متاسفانه ادارات و ارگان‌هايي که قدرت و بنيه مالي قوي دارند در حوزه عملکرد عفاف و حجاب پاسخگو نبودند و همراهي و همکاري لازم را با مجموعه استانداري نداشتند که در صورت ادامه اين روند برخورد لازم صورت خواهد گرفت.

وي با اشاره به عملکرد ضعيف برخي ادارات و ارگان‌ها در بحث عفاف و حجاب، گفت: با اين عملکرد در اين حوزه به نتيجه مطلوب نمي‌رسيم، براي نتيجه‌بخش بودن اقدامات نيازمند تعامل بين‌بخشي هستيم.

مرداني خاطر نشان کرد: بررسي عملکرد ادارات و ارگان‌ها در حوزه عفاف و حجاب بر اساس چک ليست‌هاي تعيين شده و برنامه‌هاي تعريف شده صورت گرفت.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري در ادامه با بيان اينکه امنيت، سلامت، رقابت و مشارکت چهار رکن اساسي در مسئله انتخابات است، بيان کرد: اين موضوعات بايد سرلوحه کار مجريان و دست‌اندارکاران انتخابات قرار بگيرد.

وي با اشاره به اينکه خوشبختانه انتخابات ادوار گذشته در چهارمحال و بختياري در سلامت و امنيت برگزار شد، خاطر نشان کرد: اما در برخي از حوزه‌هاي انتخابيه يکسري ايرادات جزئي در روند انتخابات خدشه وارد کرد که ناشي از تعصبات قومي و قبيله‌اي در اين شهرستان‌ها است.

مرداني با تاکيد بر اينکه نبايد تعصبات قومي و قبيله‌اي موجب شود اخلاق را در انتخابات زير پا بگذاريم، يادآور شد: بايد نسبت به مقوله فرهنگ‌سازي در اين مناطق توجه ويژه‌اي صورت بگيرد تا شاهد مسائل و مشکلات ادوار گذشته در انتخابات نباشيم.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه آسيب‌شناسي انتخابات ادوار گذشته در دستور کار قرار دارد، تصريح کرد: اين مسائل بايد چراغ راه آينده بوده و نمايندگان بايد تابع فرامين مقام معظم رهبري باشند، انتصابات در رده‌هاي مديريتي نبايد به اسم يک نماينده و يا يک جريان تمام شود، زيرا تغيير و تحولات مديريتي يک امر عادي است و بايد همه در توسعه استان گام برداريم.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07