پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار:

فرهنگ‌سازي لازم براي کاهش آسيب‌هاي اجتماعي ناشي از کرونا انجام شود

کد خبر: 155241 تاریخ انتشار: 1399/11/09
نمایش: 1351
اخبار
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه شيوع ويروس کرونا آسيب‌هاي اجتماعي را به دنبال داشته است، گفت: بايد با اطلاع‌رساني صحيح و فرهنگ‌سازي در اين زمينه، شرايط لازم براي کاهش اين آسيب‌ها فراهم شود.
جعفر مرداني روز پنجشنبه در بيست و هفتمين نشست شوراي اطلاع‌رساني چهارمحال و بختياري افزود: شيوع ويروس کرونا و تبعات ناشي از گسترش بيماري، فوت افراد و همچنين اعمال محدوديت‌هاي بهداشتي موجب افزايش استرس، اضطراب و افسردگي شده است و سلامت روح و روان جامعه در معرض آسيب‌ها جدي قرار گرفته است.

مرداني با اشاره به جهش ويروس کرونا و نامعلوم بودن پايان دوران شيوع اين ويروس، گفت: بايد با اطلاع‌رساني صحيح و فرهنگ‌سازي، جامعه را به سمت ادامه زندگي مسالمت‌آميز با ويروس کرونا هدايت کرد تا بتوان بخشي از آسيب‌هاي اجتماعي ناشي از آن را کاهش داد.

وي در ادامه با بيان اينکه تمامي برنامه‌هاي گراميداشت دهه فجر با هماهنگي ستاد مبارزه با کرونا به اجرا در مي‌آيد، تصريح کرد: حفظ سلامت جامعه در راس امور قرار دارد و لازم است در اجراي اين برنامه‌ها رعايت دستورالعمل‌هاي بهداشتي به‌طور کامل مدنظر قرار گيرد.

مرداني دهه فجر را فرصتي مناسب و مغتنم براي ارائه و معرفي خدمات نظام جمهوري اسلامي بيان کرد و گفت: تبيين ارزش‌ها و آرمان‌هاي انقلاب اسلامي، بيان دستاوردها و توجه به نقش دشمنان نظام و استکبار جهاني در کمرنگ کردن اين دستاوردها و همچنين ايجاد همدلي، وحدت و اعتمادآفريني در جامعه از مهم‌ترين رويکردهايي است که در اجراي برنامه‌هاي گراميداشت دهه فجر انقلاب اسلامي به آن پرداخته خواهد شد.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري يادآور شد: تقويت نشاط و شادابي اجتماعي نيز از ديگر مواردي است که در اجراي تمامي برنامه‌ها و فعاليت‌ها بايد به آن توجه کرد چرا که با وجود تهديدات و تحريم‌هاي اعمال‌شده عليه ملت ايران، مردم در هر کجا که نياز باشد با حضور خود، پايبندي به آرمان‌هاي نظام را به نمايش مي‌گذارند.

وي همچنين به آماده شدن ۱۸۳ طرح عمراني با هزينه کرد ۳۸۲ ميليارد تومان براي افتتاح در چهل و دومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي در چهارمحال و بختياري اشاره کرد و گفت: لازم است، اطلاعات اين طرح‌ها با همکاري رسانه‌ها و شوراي سياست‌گذاري ائمه جمعه براي عموم مردم بازگو شود.

مرداني موضوع اطلاع‌رساني درباره شرايط نام‌نويسي از نامزدهاي ششمين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا و ديگر فرآيندهاي انتخاباتي را نيز ضروري دانست و اظهار داشت: نام‌نويسي از نامزدهاي انتخابات شوراي اسلامي شهرها از ۲۰ تا ۲۶ اسفند و شوراي اسلامي روستاها از ۱۶ تا ۲۲ فروردين سال آينده انجام خواهد شد.

وي افزود: شرايط نام‌نويسي از نامزدها در آذرماه امسال اعلام‌شده است و داوطلبان اين انتخابات بايد براي تهيه گواهي عدم سوءپيشينه اقدام کنند تا به لحاظ قانوني براي نام‌نويسي در زمان مقرر با مشکلي روبه‌رو نشوند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07