پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

۹۶ تعاوني ويژه بانوان در چهارمحال و بختياري فعال است

کد خبر: 155289 تاریخ انتشار: 1399/11/14 23:09:05
نمایش: 1307
اخبار
️استاندار چهارمحال و بختياري با گراميداشت چهل و دومين فجر پيروزي گفت: در اين استان ۱۸۸ تعاوني مختص بانوان تشکيل شده است و از اين تعداد اکنون ۹۶ تعاوني فعال است.
اقبال عباسي روز سه‌شنبه در مراسم بزرگداشت مقام زن و روز مادر که با حضور رييس‌جمهوري، معاون رييس‌جمهوري در امور زنان و خانواده و تعدادي از مسوولان ملي بصورت ويدئو کنفرانسي برگزار شد، تاکيد کرد: تاکنون ۳۳ هزار مورد کارگاه اشتغال از سوي بانوان در استان برگزار شده است.

عباسي تصريح کرد: چهارمحال و بختياري۲۲هزار و ۶۲۲ زن سرپرست خانوار زير پوشش نهادهاي حمايتي دارد که از اين تعداد ۱۹ هزار نفر زيرمجموعه کميته امداد امام خميني(ره) و سه هزار و ۶۵۶ نفر تحت پوشش بهزيستي هستند.

وي يادآور شد: هم‌اکنون پست‌هاي مديريتي در سطح استان مانند مديرکلي آموزش و پرورش، فني و حرفه‌اي، بهزيستي، معاونت توسعه مديريت و منابع استانداري چهارمحال و بختياري و ساير رده هاي مديريتي به بانوان سپرده شده است.

استاندار چهارمحال و بختياري اظهار داشت: خوشبختانه تاکنون مديريت‌هاي بانوان در اين استان مشکل يا حاشيه‌اي نداشته است.

وي گفت: بانوان نيمي از جمعيت جامعه هستند و به راحتي مي‌توانند در جامعه و خانواده تاثيرگذار و داراي نقش تعيين کننده اي باشند.

عباسي تاکيد کرد: وجود بانوان کارآفريني از چهارمحال و بختياري در سطح ملي باعث مطرح شدن نام استان در عرصه‌هاي جهاني مي‌شود.

مديرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداري چهارمحال و بختياري نيز گفت: از سال ۱۳۹۷ تا نيمه نخست سال‌جاري براي سه هزار و ۵۴۶ زن در استان اشتغال ايجاد شده است.

مرضيه جليل‌پور تصريح کرد: در سال‌جاري ۱۴۰ زن سرپرست خانوار و بانوي کارآفرين در استان براي دريافت تسهيلات به بانک‌هاي عامل استان معرفي شده‌اند.

وي افزود: بانک اطلاعاتي بانوان کارآفرين استان تشکيل شده و در حال تکميل است.

گفتني است در اين نشست بانواني از استان‌هاي چهارمحال و بختياري، کهگيلويه و بوير احمد، ايلام و تهران گزارشي از وضعيت کارآفريني زنان در استان‌هاي خود را براي رييس‌جمهوري ارايه کردند.

از چهارمحال و بختياري پروين برادران قهفرخي از پژوهشگران برتر کشور که تاکنون در زمينه‌هاي مختلف نيز اختراعاتي را به‌نام خود ثبت کرده است گزارشي را بيان کرد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07