پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار:

تجربه سال گذشته در توزيع ميوه شب عيد تکرار نشود

کد خبر: 155498 تاریخ انتشار: 1399/12/06
نمایش: 1330
اخبار
️معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار چهارمحال و بختياري گفت: از مشکلات توزيع ميوه شب عيد در سال گذشته، جانمايي نامناسب غرفه‌هاي توزيع بود که در بسياري از مناطق اهداف توزيع ميوه شب عيد محقق نشد، بنابراين بايد تلاش کنيم ميوه يارانه‌اي درست و در زمان خود و براي جلوگيري از افزايش قيمت به دست مردم برسد.
الله‌کرم نصيري ششم اسفندماه در جلسه مشترک تنظيم‌ بازار استان‌هاي سراسر کشور که با حضور ويدئو کنفرانسي وزير صنعت، معدن و تجارت برگزار شد با تاکيد بر اينکه بايد در ايام منتهي به سال نو و ابتداي سال آينده کمبود کالاهاي اساسي در چهارمحال و بختياري را جبران کنيم، اظهار کرد: خوشبختانه کالاهاي اساسي مورد نياز مردم به وفور تهيه و در انبارهاي سراسر کشور ذخيره شده است، بنابراين مردم نگران تامين کالاهاي اساسي مورد نياز خود نباشند.

معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار چهارمحال و بختياري در خصوص تامين ميوه شب عيد در استان گفت: مکاتبات بسياري در اين حوزه انجام شده است و بايد تلاش کنيم تجربه سال گذشته در توزيع ميوه شب عيد تکرار نشود، سال گذشته توزيع ميوه در روزهاي انتهايي سال آغاز شد و بسياري از مردم خريد ميوه مورد نياز خود را انجام داده بودند.

وي افزود: همچنين يکي ديگر از مشکلات توزيع ميوه شب عيد در سال گذشته، جانمايي نامناسب غرفه‌هاي توزيع بود که در بسياري از مناطق اهداف توزيع ميوه شب عيد محقق نشد، بنابراين بايد تلاش کنيم ميوه يارانه‌اي درست و در زمان خود و براي جلوگيري از افزايش قيمت به دست مردم برسد.

نصيري تاکيد کرد: در سال گذشته برخي از شهرستان‌ها از ميوه شب عيد استقبال نکردند، امسال پيش‌بيني مي‌شود با توجه به افزايش قيمت ميوه با استقبال مردم مواجه شويم، بنابراين بايد براي هر شهرستان متناسب با جمعيت سهيمه در نظر گرفته شود.

معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار چهارمحال و بختياري در پايان با اشاره به اينکه بنا بر پيشنهاد وزارت صمت قرار است منطقه‌بندي براي ستادهاي تنظيم بازار در کشور صورت بگيرد خاطر نشان کرد: اين طرح هنوز مصوب نشده است ولي طبق پيشنهادات اوليه استان‌هاي اصفهان، چهارمحال و بختياري، کهگيلويه و بويراحمد، فارس و بوشهر در يک منطقه قرار مي‌گيرند که با توجه به مراودات اين استان با خوزستان پيشنهاد شد در منطقه‌بندي اين مسئله نيز لحاظ شود.

در پايان جلسه وزير صنعت، معدن و تجارت تاکيد کرد: کالاهاي اساسي مردم مانند برنج، روغن، شکر، مرغ، گوشت منجمد به ميزان لازم تهيه و در انبارها ذخيره شده است و هيچ محدوديتي براي تخصيص کالا به استان‌ها در ايام منتهي به سال نو و ماه مبارک رمضان نداريم.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07