پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

برنامه عرضه گوشت مرغ تدوين و نظارت مي‌شود

کد خبر: 155541 تاریخ انتشار: 1399/12/12
نمایش: 1352
اخبار
️استاندار چهارمحال و بختياري بر تدوين برنامه کشتار و عرضه گوشت مرغ تا عيد نوروز در استان تاکيد کرد و گفت: با مرغداراني‌ که از اين برنامه‌ تخلف کنند، برخورد قانوني مي‌شود.
اقبال عباسي روز سه‌شنبه در نشست ستاد تنظيم بازار چهارمحال و بختياري افزود: سازمان جهاد کشاورزي استان مکلف است برنامه‌اي را براي کشتار و عرضه روزانه مرغ تا عيد نوروز تدوين کند و در اين برنامه روزهاي تعطيل، وزن و عمر مرغ را نيز مشخص کند.

وي با بيان اينکه در اين برنامه بايد سهم هر مرغداري از کشتار روزانه نيز تعيين شود، تصريح کرد: در صورتي که نياز بازار داخلي استان در اين مدت تأمين شود، مشکلي براي خارج شدن مازاد کشتار از چهارمحال و بختياري وجود ندارد.

عباسي يادآور شد: اگر کمبودي در کشتار مرغ پيش نيايد و افزايش قيمت کنترل شود، بازار عرضه و تقاضاي گوشت‌ مرغ در استان با تلاطم روبه‌رو نخواهد شد.

وي بر تشديد نظارت‌ها و همکاري هرچه بيشتر تعزيرات حکومتي، اداره کل بازرسي و سازمان جهاد کشاورزي براي تأمين مرغ مورد نياز بازار استان تا پيش از عيد نوروز تاکيد کرد و گفت: نهاده مورد نياز مرغداري‌ها تامين شده است و اين واحدهاي توليدي مکلف هستند بر اساس برنامه تدوين ‌شده، سهميه خود را به صورت مرتب به کشتارگاه‌ها تحويل دهند.

استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه ايجاد اختلال در نظم اقتصادي و بهم خوردن تعادل ميان ميزان عرضه و تقاضا در بازار به هيچ عنوان پذيرفتي نيست، افزود: در صورت تخلف واحدهاي مرغداري از برنامه عرضه و کشتار بايد اقدامات لازم براي برخورد با متخلفان و اعمال قانون انجام شود.

عباسي در خصوص برخي مشکلات مربوط به تامين نهاده و تأخير در واگذاري آن از طرف شرکت‌هاي خصوصي به واحدهاي توليدي نيز تصريح کرد: سازمان جهاد کشاورزي بايد نظارت‌ها را در اين مورد افزايش دهد تا مرغداري‌ها نيز با اطمينان بيشتري براي جوجه‌ريزي اقدام کنند.

وي با اشاره به اينکه براي تعيين قيمت ميوه در ستاد تنظيم بازار استان لازم است قيمت‌هاي موجود در بازار استان در مقايسه با متوسط قيمت کشوري سنجيده شود، گفت: ۵۵۰ تن ميوه براي عرضه در بازار نوروزي استان تهيه شده است که اين ميزان در ۳۵ مرکز پيش‌بيني شده در شهرکرد و ۸۰ مرکز در شهرستان‌ها توزيع مي‌شود.

عباسي افزود: رعايت دستورالعمل‌هاي بهداشتي و فراهم کردن تمامي امکانات موردنياز براي کاهش ازدحام در توزيع ميوه نوروز ضروري است.

وي در ادامه نامشخص بودن منبع تامين تخم‌مرغ موردنياز استان و تعهد استان‌هاي هم‌جوار براي رفع اين نياز را متذکر شد و گفت: نياز استان به صورت روزانه حدود ۳۰ تن برآورد مي‌شود که هم‌اکنون تنها هفت تن از آن در داخل استان تامين و مابقي از استان‌هاي هم‌جوار تهيه مي شود که در اين مورد نياز به بررسي‌هاي دقيق‌تري است و بايد در نشست آينده ستاد تنظيم بازار استان گزارشي از وضعيت آن ارائه شود.

عباسي با اشاره به لزوم ارائه گزارش روزانه از بازرسي واحدهاي صنفي چهارمحال و بختياري، يادآور شد: مردم درباره نظارت‌ها گلايه‌هايي دارند و اين بازرسي‌ها بايد به‌گونه‌اي انجام شود که علاوه بر محسوس بودن، مؤثر نيز باشد.

استاندار چهارمحال و بختياري گفت: مشخص شدن تعداد تذکرات، تشکيل پرونده‌ها و پلمب‌‍‌هاي انجام‌شده در بازرسي‌هاي روزانه از واحدهاي صنفي ضروري است و دستگاه‌هاي اجرايي استان موظفند در صورت اعلام نياز سازمان صنعت، معدن و تجارت براي تشديد نظارت‌ها تا پيش از نوروز، خودرو و نيروي موردنياز را فراهم کنند.

وي همچنين به تامين گندم مورد نياز استان تا پايان ارديبهشت سال آينده اشاره و تصريح کرد: هم‌اکنون ۲۱ هزار تن گندم در سيلوها و انبارهاي موجود در استان ذخيره‌سازي شده است که شرکت غله و خدمات بازرگاني بايد براي واردات گندم به استان و تامين نياز بعد از ارديبهشت برنامه‌ريزي کند.

گفتني است، در نشست ستاد تنظيم بازار چهارمحال و بختياري، گزارش‌هايي از کشتار و توزيع گوشت مرغ، ميزان نياز استان به تخم مرغ، تاثير قيمت‌گذاري‌ها در بازار مرغ اصفهان بر نوسانات بازار استان، بازرسي سازمان صنعت، معدن و تجارت از واحدهاي صنفي، وضعيت بازار استان از لحاظ فراواني و قيمت برخي اقلام مصرفي و سرمايه‌اي و چگونگي تامين گندم مورد نياز چهارمحال و بختياري تا ارديبهشت ارائه شد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06