پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

مديريت بحران استان تا ۱۷ فروردين آماده‌باش است

کد خبر: 155617 تاریخ انتشار: 1399/12/26
نمایش: 2202
اخبار
️استاندار چهارمحال و بختياري گفت:‌ اعضاي ستاد پيشگيري، هماهنگي و فرماندهي عمليات پاسخ به بحران استان از ۲۵ اسفندماه ۱۳۹۹ تا ۱۷ فروردين‌ماه ۱۴۰۰ در آماده‌باش کامل قرار دارند.
اقبال عباسي روز سه‌شنبه در هشتمين جلسه ستاد پيشگيري، هماهنگي و فرماندهي عمليات پاسخ به بحران سال‌جاري چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: اين آماده‌باش به‌منظور پيشگيري از بروز حوادث احتمالي و خدمات‌رساني مطلوب در استان است.

وي با اشاره اينکه چهارمحال و بختياري از نظر کاهش بارش‌ها رتبه سوم را در کشور کسب کرد، افزود: اين استان سال آينده، بزرگ‌ترين بحران در حوزه افزايش گرد و غبار و همچنين کمبود آب آشاميدني، کشاورزي، مرتع، دامپروري و صنعت را خواهد داشت.

عباسي به ارتفاع بالاي چهارمحال و بختياري از سطح دريا اشاره و تصريح کرد: جاري شدن سيل، لغزش زمين، سقوط بهمن، بسته شدن جاده‌ها، کولاک و يخبندان، گرد و غبار، ريزگرد و فراواني زمان وقوع حوادث در اين استان بيشتر از نقاط ديگر کشور است.

وي ارائه برنامه براي پيش‌بيني و پيشگيري از بروز اين حوادث در چهارمحال و بختياري را ضروري دانست و يادآور شد: تقويت برنامه‌ريزي‌ها براي جلوگيري از بروز خسارت‌هاي ناشي از حوادث پيش‌بيني‌نشده در استان مورد توجه تمامي مسوولان دستگاه‌هاي اجرايي مرتبط باشد.

رييس ستاد پيشگيري، هماهنگي و فرماندهي عمليات پاسخ به بحران استان اظهار داشت: توجه به ضوابط و معيارهاي مرتبط با پدافند غيرعامل باعث کاهش مشکلات ناشي از بروز حوادث احتمالي خواهد شد.

وي گفت: شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختياري از هم‌اکنون نقاط احتمالي بحراني در استان را شناسايي تا در صورت تشديد خشکسالي ناشي از کمبود بارش‌ها، نسبت به تامين آب به‌موقع و مقابله با بحران‌ها اقدام کند.

عباسي به فرا رسيدن نوروز و همچنين شيوع ويروس کرونا اشاره و تاکيد کرد: فرمانداران شهرستان‌هاي استان، خدمات به مسافران و گردشگران را بر اساس مصوبات ستاد مقابله با ويروس کرونا ارائه دهند.

وي افزود: به‌منظور جلوگيري از شيوع بيشتر ويروس کرونا و پيشگيري از ايجاد بحران در اين حوزه، بايد از حضور مسافران به استان جلوگيري شود.

استاندار چهارمحال و بختياري تصريح کرد: در نوروز امسال تمامي اماکن اقامتي دولتي و کانون‌هاي عمومي گردشگري، توريستي و تفريحي در استان تعطيل است.

وي يادآور شد: با توجه به پيش‌بيني‌هاي هواشناسي مبني بر بارش‌هاي بهاره، لايروبي رودخانه‌ها، سدها، بندها، نهرها و کانال‌هاي انتقال آب در دستور کار دستگاه‌هاي اجرايي مرتبط در چهارمحال و بختياري به‌ويژه جهاد کشاورزي و منابع‌طبيعي و آبخيزداري استان قرار گيرد.

عباسي اظهار داشت: همچنين برآوردي از مشکلات کم‌آبي نقاط شهري و روستايي با اولويت نياز آب در حوزه‌هاي آشاميدني و کشاورزي تهيه و ارائه شود.

وي گفت: دستگاه‌هاي اجرايي مرتبط در استان برنامه سازگاري با کم‌آبي را تهيه، تدوين و به اين ستاد ارائه کنند.

رييس ستاد پيشگيري، هماهنگي و فرماندهي عمليات پاسخ به بحران استان تاکيد کرد: تقويم کوچ و زمان ورود عشاير به اين استان ۲۵ ارديبهشت‌ماه سال آينده مشخص و اعلام شد.

وي افزود: تمامي فرمانداران شهرستان‌هاي در مسير کوچ‌ موظفند با بستن راه‌ها، از ورود زود هنگام عشاير به استان جلوگيري کنند.

عباسي تصريح کرد: در اين راستا اطلاعيه‌هاي مورد نظر به عشاير اعلام و براي همکاري بيشتر آنان، نشستي با بزرگان جامعه عشايري برگزار و در اين خصوص توصيه‌هاي لازم ارائه شود.

گفتني است، در اين نشست فرمانداران استان گزارشي از روند فعاليت ستاد پيشگيري، هماهنگي و فرماندهي عمليات پاسخ به بحران در شهرستان‌ها را ارائه کردند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07